@ #372 Flemming Dalsgaard (dino)
"Det burde ikke være nødvendig"
5 ord når du, før du er kommet med en totalitær påstand om den verden, som andre mennesker lever i. Og som andre menensker, som deres FAG, HAR undersøgt i hundredevis af år.
Det fejer du arrogant af bordet, uden at gendrive noget af det, men ved blot at forudsæte, som præmis, at du ved bedre end ALLE andre (der er vit ikke plas til noget næsten).
Du skriver noget, som du kan få bestridet ved blot at lytte til ET eneste andet menneske, uden at kalde denne idiot.
Så hvis noget er indlysende, er det: At intet uden for savanen, hvor vore hjerne er udviklet til at bidrage til vore overlevelse, er indlysende.
Hvilket burde være lige så indlysende som, at selv om, at du kan bruge en telefon til at røre i en gryde, så er det stadig en telefon som udviklet med et andet formål.
Vores hjerne fortæler os intet om omverden uden for savanen.
Det er den slet ikke bygget til.
Du har, uden noget form for belæg, lås din forståelse fast på det modsatte.
Måske din egen opfattelse af din egen jerne fortræffelighed (selv om dine skriverier vise os andre det modsatte).
En fastlåsthed, som hindre et hvert forsøg på dialog.
Jeg kan godt læse mellem linjerne:
Du skriver:
"Det burde ikke være nødvendig, at jeg Flemming Dalsgaard skal underbygge det jeg er kommet frem til på alle andres vegne, lige som andre mennesker skal det".
Nej. Det har du ret i.
Det behøver du ikke.
Det betyder bare, at der er nogle af os, der ikke gider læse det, når vi kan vælge at læse noget, der er velunderbygget.
Hvis du evner at tænke så abstrakt, så forstil dig:
At jeg siger: "Det burde ikke være nødvendig ..."
Ude i byen og en spørger mig. "Hvorfor ikke?".
Hvad skal jeg så svare?
Skal jeg sige: "Det siger Flemming".
Hvordan tror den anden ved se på det?
Tror du at denne vil opsøge dig?
Eller tror du at denne vil afslutte samtalen?
Du giver mig INTET, som jeg kan tage med mig.
Du fremmfører dine påstande ... intet andet.
Og de er for det meste fejlagtige.
Jeg ville gerne forskå di at læse noget. Men det har jeg jo allerede gjort flere gange.
Wernn