Teknik og internet · Kunstig intelligens som oplæser af E-bog ?

2 svar
Senest opdateret 5 timer, 20 minutter siden · 2 bruger(e) deltager
19 timer siden

Jeg har Windows 10. Publisherede i 2016 min gamle roman der blev oplæst i DRp1 her i Fyldepennen, derefter publisherede jeg den til en e-bog i Saxo.
Da jeg ikke har Adobe Reader, har jeg ikke siden kunnet læse den selv som e-bog. Men tidligt i går tog jeg igen Stifinder, som jeg sommetider bruger, klikkede 1 gang på romanen i dokumenter, og 1 højreklik bagefter, hvor der er valgmuligheder, og bla. står "Åbn med". Jeg forsøgte at åbne den med "Freda ebook reader", og der kunne jeg få den frem. Ikke nok med det, for jeg opdagede, at den bliver læst op af en ukendt oplæser.
I sin tid blev den læst op af en skuespiller i DRp1 som middagsføljeton i 1980 og genudsendt i 1983 som lød meget anderledes, hun var jo skuespiller og havde sat sig grundigt ind i handlingen Så jeg tænker på, om denne oplæser kan være kunstig intelligens, når jeg åbner den i freda ebook reader ?? Hvad i alverden skulle det ellers være ??
Jeg blev meget overrasket, og underlig over, at den roman jeg har skrevet bliver læst op, da jeg aldrig selv har gjort den til lydbog. - Man bliver faktisk også lidt bange.
Jeg opdagede så, at en digtsamling som jeg engang gjorde til e-bog også bliver læst op, af den samme stemme. Stemmen lyder lidt som en udlænding, men det kan også være forvrængning af stemmen, hun lægger ikke tryk på nogle ord og læser temmelig hurtig.
Er der mon nogen der ved noget om det ??? Eller een der har prøvet noget af det samme ??? PLEASE. .
Man føler sig godt nok lidt underlig som forfatter, når man oplever den slags. -
Jeg har ikke betalt freda ebook reader, og vil heller ikke gøre det. Det har aldrig været meningen, at det jeg skriver også skal læses op.
I sin tid publisherede jeg romanen med Firefox. Men senere blev jeg advaret af min security mod den, og fik firefox helt ud af min computer.
Jeg håber virkelig, der er nogen der kan svare.

19 timer siden
13 timer siden

Tilføjelse:
Jeg googlede freda ebook reader, og fandt ud af at den er gratis at downloade. Der står også, at een af funktionerne er, at man kan høre teksten læst højt.
Desuden blev jeg klog på, at den især er til Windows 10 med Microsoft, det er netop den computer jeg har. Så kan jeg da bedre forstå det.
Jeg betaler ikke noget for mit internet, men har indbyggede programmer, deriblandt Word som jeg bruger, når jeg skriver. Jeg har aldrig forstået, at nogen betaler for programmer. For mig er det hele gratis. Det eneste jeg betaler er ca. 900 kr. årligt for min sikkerhed.
Men det er meget Microsoft, jeg har. Så skal jeg bruge Word hedder det først Microsoft Office, så får jeg også Word. Når jeg åbner min computer, slår jeg min personlige Microsoft kode ind, så åbner hele internettet, uden den har jeg ikke et internet.
Nu fandt jeg selv ud af lidt mere. Men jeg lader det skrevne stå, da jeg godt kunne tænke mig at høre fra andre, også om jeres computere, da jeg er alene om min.
Jeg håber, jeg har fået forklaret det nogenlunde. Det er nok ikke kunstig intelligens alligevel der læser e-book tekster højt, eller også er det. - I alle tilfælde er det ufatteligt, at man kan den slags digitalt. -
Mvh Mette.

13 timer siden
5 timer, 20 minutter siden

Hej Mette
Man kan downloade Acrobat Reader til læsning af PDF filer, men vil man redigere i PDF dokumentet så skal man af med penge.
Jeg bruger selv Acrobat Reader i ny og næ til læsning af PDF dokumenter, og benytter mig blot af den gratis version, der er tilgængelig ved blot læsning af den slags filer.
Skal man til at redigere i PDF-filer så skal man til at have fat i pengepungen, da gratis version ikke understøtter dette.

Jeg er ikke bekendt med ebook reader så kan ikke udtale mig om programmet, men måske vil jeg få brug for det en en skønne dag.

Det er meget normalt at give et penge for software, og her i huset gives der troligt penge ud til Microsoft hver måned, så Microsoft Office pakken kan benyttes samt regningen for internettet kommer hver tredje måned.

Jeg har endnu ikke rodet med kunstig intelligens i forbindelse med oplæsning af dokumenter eller bøger, så jeg er ikke i stand til at besvare nogle af dine spørgsmål, du måtte have i denne forbindelse. Jeg ved blot at man kan få chat-gbt til at læse ting op for sig, men det program koster penge, og jeg er ikke klar over om chat-gbt er i stand til at læse ebøger.
Jeg håber der er en anden bruger der kan bringe klarhed over dette emne.
Hilsen David

5 timer, 20 minutter siden

Besvar debattråd

Debatten Kunstig intelligens som oplæser af E-bog ? er startet I går kl. 22:22 af Mette Boe Christensen (MollyTrine) og er placeret under Teknik og internet.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

2Kunstig intelligens som oplæser af ...
5 timer, 20 minutter siden · David H
29Dagens citat
14 dage siden · Deadboy2
9En mystisk kommentar
2 måneder, 20 dage siden · Mons1957
4Sci-fi og engelsk
3 måneder, 14 dage siden · Nocticanum
4Hjælp til publicering
3 måneder, 26 dage siden · Brehmer
2Ord