Religion, politik og samfund · Gamle Myter

1 svar
Senest opdateret 1 dag, 10 timer siden · 1 bruger(e) deltager
1 dag, 11 timer siden

Er der virkelig stadig nogen der tror på dens historier? Lad os starte med Adam og Eva, - du ville ikke kunne befolke en planet med kun 2 personer... hvilke børn fik de? og hvem skulle disse børn formere sig med? - indavl. biblen holder ikke.

Når der gælder Noah's ark, har vi forlængst fundet ud af, at der aldrig har været en global oversvømmelse, men kun lokale. For ikke at tale om, hvordan alle dør pludselig skulle finde vej til en båd.. overleve på¨den uden at spise hverken på båden eller bagefter! Du ved, - vent lige med at spise mig til vi har formeret os i et par generationer.

Så har vi Jesus, - Som der ingen øjenvidner var på. Så vi ved IKKE præcis hvad denne Jesus skulle ha sagt og gjort, hvis denne jesus fandtes. "Flavius Josephus" som religiøse ELSKER at tro, er et øjenvidne.. er født efter Jesus påståede død.. så kan han ikke være øjenvidne.

Matthæus 17:20 "Han sagde til dem: "Fordi I har så lille en tro. Sandelig siger jeg jer: Har I en tro som et sennepsfrø, kan I sige til dette bjerg: Flyt dig herfra og derhen! og det vil flytte sig. Og intet vil være umuligt for jer. "

Hvor mange troende, har fået noget som helst til at flytte sig bare via tro? og hvor mange via gerninger?

Man har lavet studier på bøn, - det viser sig, at det at bede om noget virker ligeså godt som tilfældigheder. På nær hvis man fortæller syge troende, at der er blevet bedt for dem.. så kommer den syge i en værre situation pga samvittighed.. når denne kan se, at bøn ikke virker.

Så har vi et koncept som sjælen. Som Ingen har kunnet vise eksistere, - og det er ikke fordi man ikke har prøvet.. f.eks 21 gram experimentet, hvilket var sjælens påståede vægt.. det eneste er bare, at man der foretog eksperimentet, gjorde det med TB patienter der var ved at dø.. Nogle tog på da de døde, nogle uændret, og et mistede 21 gram.. Så tog manden den ene patient, og lod som om at han nu havde svaret.. selv om de andre patienter viste modsvarede resultater.

Vi har nærdøds oplevelser. Hvor folks oplevelser er så forskellige, at den ene ser Michael jackson i himlen, den anden ser ham i helvedet. Vi ved også, at i visse tilfælde lever hjernet videre i nogle minutter efter døden... bare uden at få tilført ilt. Her er det så, at folk sætter sin lid til hjerner der mangler ilt. Hvis folk bare gider beskæftige sig med det, ville de se at folk oplever forskellige ting, alt efter deres kulturelle referance.

1 dag, 11 timer siden
1 dag, 10 timer siden

bare lige for at nævne en mere DNT Johannesevangeliet Kapitel 14 - "og hvad I end beder om i mit navn, det vil jeg gøre, for at Faderen må blive herliggjort i Sønnen. Beder I mig om noget i mit navn, vil jeg gøre det."

aha, Så der er ingen religiøse der endnu har bedt om, at få alle kraft patienter helbredt? Vi bør jo ansætter folk der beder om noget, og ikke læger så...Heldigvis har vi læger der engang imellem kan helbrede folk, er det så guden der giver kræft?! og hvad med den planen? -

også har jeg ikke engang kradset i overfladen af, hvilket absolut BS der står i biblen. Så igen, hvordan kan folk i et moderne samfund stadig tro på den? hvis ikke det er fordi de bliver holdt fast af falsk håb, - bondefangeri.

Jeg siger det ikke med had, men fordi håber nogle få måske måtte åbne deres øjne.. og forstå, at de er blevet bedraget af religiøse. Da min mor døde, forsøgte man at sælge mig det håb, om at det ikke var slut.. den går bare ikke for mig, fordi jeg kan ikke se noget bevis for, at det ikke bare er slut.. Hvor mange falder ikke i det.. fordi ønsket er der, - men virkeligheden er en anden.. ønsker ændre bare ikke på virkeligheden.

1 dag, 10 timer siden

Besvar debattråd

Debatten Gamle Myter er startet 21/10-2024 14:29 af Kenny Raun (thejester) og er placeret under Religion, politik og samfund.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Dagens DJ
11 timer, 45 minutter siden · Selvomsorg
1Gamle Myter
1 dag, 10 timer siden · thejester
31Evolutions forskning.
1 dag, 13 timer siden · thejester
10Sandhed
1 dag, 20 timer siden · thejester
12Troen og kirken
1 dag, 20 timer siden · thejester
31Kristendom
1 dag, 21 timer siden · thejester
2Royalties for sange
12 dage siden · Mons1957
2Sci-fi og engelsk
12 dage siden · David H
1Ord
26 dage siden · Emma Fox
524Kontraster
29 dage siden · Savanti
35Racisme
2 måneder, 3 dage siden · thejester
15Dage med Ralf.
2 måneder, 20 dage siden · MollyTrine
27Dagens citat
2 måneder, 22 dage siden · Deadboy2

Religion, politik og samfund

1Gamle Myter
1 dag, 10 timer siden · thejester
31Evolutions forskning.
1 dag, 13 timer siden · thejester
10Sandhed
1 dag, 20 timer siden · thejester
12Troen og kirken
1 dag, 20 timer siden · thejester
31Kristendom
1 dag, 21 timer siden · thejester
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
11 måneder, 23 dage siden · Ansu
3Din yndlings kirken salme sang
11 måneder, 28 dage siden · Skriverkunstner
11Filosofi
1 år, 8 måneder siden · Bullensohn
4Tro og juletid
1 år, 11 måneder siden · Inghard
42Menneskerettighederne
2 år siden · BjørnLangkilde
3Gør ægte kærlighed blind?
2 år siden · dino
22Lykke
3 år siden · Engbo
137Virus
3 år siden · dino