Nu er det længe siden, jeg selv har publiceret tekster herinde, men uden at kende mere til kommentatorens tanker end jer andre, tænker jeg et kvalificeret bud på den regel, der henvises til, er begrænsningen på hvor mange tekster, man kan publicere uden at læse og kommentere andres tekster.
Hvis vekommende var irriteret over ikke at kunne lægge endnu en test op, ville det i hvert fald forklare, hvorfor han/hun vælger at skrive det i en kommentar til en tekst og ikke i debatten.
Meningen i kommentaren ville i så fald være, at kommentarsystemet udvandes, hvis folk bare kommenterer uden at have noget på hjerte, fordi de er "tvunget" til det. (Og kommentatoren brillerer så i netop udvandingen).
Jeg har det selv ambivalent med systemet (igen ikke personligt, fordi jeg som sagt ikke bruger det længere):
På den ene side, er det klart, at der må være noget for noget, og hvis man selv ønsker, at andre skal læse og dele deres tanker om ens tekst, så må man også give den anden vej.
På den anden side, synes jeg, der er en stor fare for at kommentarer bliver forceret og måske intetsigende ...
Der findes skønne og gode kommentarer, der virkelig viser, man har ramt nogen med sin tekst, eller som har noget godt og konstruktivt i sig, man kan arbejde videre med, og så findes der kommentarer som "fin tekst :)" der i sidste ende er fuldstændig ligegyldige - efter min mening ...
Jo, skulderklappet er vel rart, men ER det et skulderklap? Var det oprigtigt? Og hvis det var, var alt så bare "fint"? Hvorfor? Hvad ramte? Og var der noget, der ikke ramte lige så skarpt...?
Har kommentatoren virkelig læst min tekst, eller skrev vedkommende bare den kommentar (og fire andre lignende), for selv at kunne lægge endnu en tekst op?
Men nej, jeg er ikke meget i teksterne, og endnu sjældnere i deres kommentarer, så om det er en tendens, der er reel som følge af det system, skal jeg ikke kunne sige ... Jeg ved jeg har set nogle kommentarer gennem tiden med så lidt indhold, og tænkt mit ...