Som overskriften - i en litterær kontekst.
Jeg tænkte, at det kunne være meget sjovt at se, hvad folk læser, når de ikke gør det herinde. Hvad der inspirerer folk. Hvis vi er heldige, kan det endog være, at der er andre, der foretrækker nogle af de samme forfattere som en anden bruger men ikke andre, så der kan hentes ny inspiration. Det vil måske også give lidt et indblik i, hvor folk "kommer fra", når de kommenterer på ens tekster. Jeg kommer til at ligge mine lister over i bio og håber, andre vil gøre det samme.
Derudover skal jeg være ærlig og indrømme, at jeg også har en egoistisk årsag (selvom jeg godt kan lide tanken i sig selv, da jeg først havde fået den). Jeg har nu 60+ visninger af de to etaper af min roman, som jeg har lagt op. Og 0 kommentarer. Så jeg har en sund nysgerrighed omkring, hvem alle de mennesker, der kigger og har nul at sige - godt som skidt - er for nogle størrelser :) Det er lige knap nok til at pille selvtilliden fra mig. Snarere er det nok sundere, at den bliver skruet ned :) Jeg har nok mennesker derude i den virkelige verden, der har givet både konstruktiv kritik og rosende ord med på vejen. Det er klart, at der altid er en underforstået følelse af, at beta-læsere i den virkelige verden skal se mig til familiefødselsdagen eller til en øl på en lørdag, så det skal tages med i betragtningen. Men jeg har også ekstremt perifere bekendtskaber inde over (som endog har fået anbefalet at læse med af beta-læsere tættere på mig). Jeg havde herinde håbet at få helt brutalt ærlig feedback; uden de der virkeligheds-komplikationer. Nu undrer jeg mig så, om historien ikke fanger; om der bare ikke er noget at kommentere på; om folk bare foretrækker korte, hurtige digte.
In any case, jeg ligger for og håber, at folk er på :)
Genre:
1) Magisk realisme
2) Transgressive fiction
3) Dyspotian fiction
Forfatterskaber:
1) Haruki Murakami
2) Jorge Luis Borges
3) Franz Kafka
Værker:
1) T. S. Eliot - Fire Kvartetter
2) Haruki Murakami - Trækopfuglens Krønike
3) George Orwell - 1984