Det kommer efter min bedste overbevisning an på, hvordan din proces er, og hvad din motivation er. Derfor er det korte, og lidt kedelige, svar: Hvad end der føles rigtigt for dig.
Det springende punkt må være din motivation. Ønsker du primært at få feedback, nok så vigtigt brugbar feedback? Eller ønsker du snarere at benytte upload her på siden som en motiverende faktor? Jeg skriver selv ekstremt intuitivt, og det er mit indtryk (ret mig endelig hvis det er aktuelt) fra andet, du har skrevet herinde, at du gør det samme. De 10 kapitler kommer formentlig - burde faktisk og ret beset - til at tage sig voldsomt anderledes ud, når du har et tilnærmelsesvis færdig bogprojekt. Jeg lagde selv kapitler op for tidligt. For så vidt at jeg fik overvejende positiv feedback, var det motiverende, og på den front fortryder jeg det ikke. Men i sidste ende ville jeg helt klart have ønsket, at jeg havde slået koldt vand i blodet. Hvilket ville have givet mulighed for, at jeg havde fået feedback på de indledende kapitler i en form, der var væsentlig tættere på, hvordan de nu tager sig ud (som er bedre med syv eller otte tusinde længder). Derfor er mit længere svar: Når du er færdig med hele romanen og har redigeret den (mindst) en gang. Hvilket muligvis er endnu kedeligere.
Men som, indirekte, sagt ovenfor hvis din motivation er at få netop motivation til skriveprocessen ved at få lov til at dele med ligesindede løbende i processen, så er det bare af sted :-) Også uden overhovedet at være "forud", vil jeg mene.