Hej Engbo
Du har fuldstændig ret, det er ens eget valg om man vil bidrage eller ej. Jeg har bare et ret kynisk syn på verden og hvad der er muligt. Jeg er ikke tyden der stille mig op mod "the man" eller råber op om uretfærdighed, hvis der ikke findes bedre alternativer ud fra de givne betingelser eller rimelige grænser. Jeg tror og måske er det naivt, men at den bedste mulige løsning ud fra hvad der er bedst for fælles skabet og kan lade så gøre som reglen er eller er ved at blive implementeret. Med mener jeg selvfølgelig ikke, at man ikke skal stræbe efter en bedre løsning, men at det desværre ikke altid kan lade sig gøre selvom intentionerne er der.
Eksempelvis økologi, jeg tror på dyrevelfærd og bryder mig ikke om at det er acceptabelt at opdrætte burhøns til slagtning. Problemet at bare at gik hele verden fuldstændige økologisk vil en tredjedel af jordens befolkning ikke ville kun få mad og det man jo heller ikke have. Der er altså valgt den mindst problematiske løsning fordi der ikke findes nogen perfekt løsning på et komplekst problem.
Mvh.
Dani