Mikkel skal til København
Mikkel sidder og onanerer til bøsseporno på internettet. Drengene på skærmen er på hans alder, måske yngre. Pludselig hører han hurtige, tunge skridt komme op ad trappen i huset. Han genkender dem som sin mors skridt. Fuck. Han lukker internet-vinduet og presser sin halv-stive pik ned i bukserne. Det kan være, hun slet ikke skal ind på hans værelse her på anden sal, men man kan aldrig være for forsigtig.
Men ja, hun åbner døren og stikker hovedet ind uden så meget som at banke på, som sædvanlig. Han vender sig om på rullestolen og ser surt på hende. "Hvad?"
"Du husker at pakke til i morgen, ikke?"
"Hvad? Hvad sker der i morgen?"
"Ja, du ved da godt, vi skal op til din onkel Johns fødselsdagsfest i København? Mikkel, det kan du da godt huske, ikke?"
"Pis."
"Mikkel, vi vil ikke have den slags sprog her i huset ..."
"Hvor længe skal vi blive deroppe?"
"Én overnatning. Vi tager af sted kl. 8 i morgen og er hjemme kl. 5 i overmorgen."
"Jamen, mor, jeg havde helt glemt det her, og hvordan skal jeg nu forklare for min chef, at jeg ikke kan møde op i morgen eller i overmorgen?" Mikkel har taget et sommerferiejob som ekspedient i Fætter BR fra mandag til fredag. Og i dag er det onsdag. "Kan jeg ikke bare blive hjemme?"
"Mikkel altså. John glæder sig sådan til at se dig til festen -"
"Vi kender da næsten ikke hinanden! Vi snakker aldrig sammen, og jeg hader alle de små børn han har rendende i huset -"
"Mikkel, du kommer med til den fest, og så er det afgjort! Se på den lyse side; du kan altid gå i byen, hvis du keder dig i Johns hus. Der er sikkert en hel masse spændende ting at lave i København."
Mikkel vender sig tavst om mod computeren. Hans mor lukker hurtigt døren.
"Fucking møgkælling," mumler han mens han hører hendes skridt forsvinde ned ad trappen. Han går på internettet igen og finder den porno-video frem, han var ved at onanere til.