Nej, man skal ikke oprette mikroforlag for at udgive på Saxo. Når man udgiver trykte bøger der som Print-on-Demand, så kommer de ud til andre Netboghandlere helt automatisk. Det koster så ikke ekstra.
Det er så rigtigt hvad dino skriver, at det koster noget for at få en e-bog ud til andre Netboghandler og på iTunes. Prisen på det er blevet ublu efterhånden, så jeg har fået en ny metode. Udover Saxo uploader jeg min e-bog på Publizon
http://pubhub.dk/
som så sørger for at de kommer til andre danske Netboghandlere og udlånstjenester (de sidste synes så ikke at være så velvillige) og til
http://www.eboknorden.com/
som er en norsk tjeneste, der kan bruges i hele Skandinavien, de sørger for at få den op på de internationale, herunder iTunes.
Begge er med undtagelse af enkelte ekstratjenester, som jeg ikke bruger, gratis.
Det er så også rigtigt, at marketing mangler på Saxo. Her må man selv gøre en indsats, f. eks. på sociale medier. Dog er Saxo ved at arbejde med nogle marketingsmuligheder, som jeg er spændt på at se, når de er færdige.
Ja, det er så ikke fordi jeg kan prale af et stort salg. Det, der har gået bedst, har været de oplag af Print-on-Demand jeg har bestilt hjem. Folk, der ser bogen og/eller har den personlige kontakt med mig, køber hurtigere end dem, der ser det på Nettet. I hvert fald ifølge min erfaring.
Det betyder ikke, at jeg har solgt nul on-line, det er bare ikke det helt store.