Hej B
Jeg kan til dels godt følge dig.
Men samtidigt synes jeg det ville være enormt synd, hvis der herinde ikke var plads til de umiddelbare kommentarer. Og med det mener jeg de ord, der kommer til én her og nu, på baggrund af hvad man føler efter at have læst en given tekst. Som måske kan læses som værende floskler, men som ikke er det.
At jeg kommenterer på en tekst med et "shit, det er fedt", "hold kæft, hvor er det smukt" eller "jeg kan virkelig godt relatere til, hvad du beskriver" er ikke fordi jeg forsøger at servere floskler. Men fordi jeg reagerer på det umiddelbare, der kommer til mig.
Jeg får ofte lyst til, at kommentere noget med det samme, når jeg har læst en tekst herinde, uanset hvilken slags det er. Og selvfølgelig kan jeg sagtens se, at jeg sikkert ville kunne byde ind med mere dybdegående kommentarer, hvis jeg ventede et stykke tid. HVOR hurtigt man forstår et digt/en novelle/roman er dog ganske individuelt, og også HVORDAN man forstår. Og gør man det overhovedet på samme måde som dén, der har skrevet det...
Jeg tror jeg fungerer lidt anderledes ift. kommentarer. Også at modtage dem selv. Jeg nyder både de detaljerede og dybdegående, men jeg bliver mindst ligeså glad og taknemmelig for et "fandeme fedt skrevet!" Jeg synes virkelig der skal være plads til begge dele herinde - og jeg synes egentlig også begge dele fortjener at blive sat pris på.
Måske har jeg misforstået dit indlæg fuldstændigt - eller det budskab du gerne vil frem med - men i hvert fald var dette hvad dine ord satte i gang i mig :)