Man kan diskutere, om det er en ændring til det hysteriske, som du påstår, Kåemer.
Der var en gang, hvor man måtte slå på børn. Det må man ikke i dag. Er det hysteri? Det vil de fleste nok ikke påstå, for vi kan alle være enige om, at vold, om det er i skolen eller i hjemmet, er forkert!
Jeg vil vove at påstå, at tankegangen bag den ændring, både lovmæssigt, men også mentalt hos den danske befolkning er opstået, fordi man i dag ønsker at beskytte børn.
Der var engang, hvor børn mere ansås for enheder, der skulle opdrages til at være voksne. Jo hurtigere børn blev store, jo hurtigere kunne de komme ind i voksenlivet og være til nytte. De skulle hærdes.
I dag ønsker vi jo, at børn for en fuld barndom med lykkelig uskyldighed og først skal lære om voksenlivet i en senere alder.
I dag har børn tid til at være børn.
At se en blotter kan måske påstås ikke at være så galt, da det jo blot er en nøgen mand og nøgenhed er naturligt (og ja, her er også sket en ændring, i dag er nøgenhed noget uhyggeligt), men samtidigt kan man argumentere for, at selvom børn har godt af at se nøgne kroppe, er det måske ikke ligefrem rigtigt for en mand at vise sin krop, mens han rører sig selv og får nydelse af at blive set. Det får det uskyldige i nøgenhed til at forsvinde!
Og det er her, det med at beskytte børn kommer ind. For at se en mand onanere er som sagt ikke uskyldigt. Det er en voksenting som vi ikke ønsker at udsætte børn for.
Så måske det er hysterisk at prøve at beskytte børn i dag fra at opleve voksenting i en tidlig alder, men i vores samfund i dag er det bare ikke i orden at gøre den slags foran børn. Eller voksne, men voksne har evnerne til at håndtere det og det er ikke alle børn der har, netop fordi de bliver holdt uskyldige så længe som muligt.
Derudover kan man godt forstå, at folk bliver ophidsede, eller hysteriske, som du kalder det, når en mand vælger at hive sit lem frem i offentligheden og vise det til børn. I dag er pædofili en anerkendt ting, en ting som skal nedkæmpes, og måske fordi vi alle ved, at der findes monstre derude, prøver vi at stoppe det så tidligt som muligt?
Selv for ikke ret lang tid siden, var pædofili jo ikke noget man snakkede om. Nu er jeg ikke så gammel, men jeg har en fornemmelse af, at man enten valgte at ignorere det eller simpelthen ikke ville vide, at det eksisterede?
Så det du kalder hysteri, det kalder jeg en naturlig udvikling i forhold til at ønske at beskytte sine børn.
Og jeg kommenterer overhovedet ikke på den specifikke sag, for jeg har ikke sat mig ind i den. Andet end at jeg dog ikke går ind for selvtægt som at dele billeder af en potentiel kriminel på sociale medier. Det kunne jo være, at det var den forkerte?! Lad politiet om den slags.