Verden skal vide at jeg ikke står i forreste række, når kvinder skal vælge mænd.
Men jeg tør dog have en mening om dette:
Hidtil har man forklaret politiet dette:
"Jamen hun ville selv!"
Og hun svarer:
"Nej, jeg ville ikke!"
"Jo du ville selv!"
"Nej jeg ville ej!"
Nu skal det hedde:
"Jamen hun gav sit samtykke!"
"Nej, jeg gav ikke samtykke!"
"Jo, du gav samtykke!"
"Nej, jeg gjorde ej!"
Så må jeg spørge: Hvad er egentlig forskellen?
Nu skal sex kun være tilladt, hvis der er givet samtykke.
Undskyld - men har det ikke altid været sådan? Hvad er nyt, hvis man med samtykke ikke mener et underskrevet dokument? Og sådan et er nok ikke realistisk.
Når man tænker på hvor svært folk har ved at standse for at finde kondomet frem, ville det så ikke være endnu sværere at skaffe pen og papir? Eller skal det indtales i en smartphone?
Det sidste kunne måske gå. Man fisker lige telefonen frem, og aktiverer diktafonfunktionen og spørger: "Er du OK med dette? Ja, jeg er OK. Jeg samtykker ha-ha-ha."
Men hvad nu med ægteskaber?
Er der ved brylluppets indgåelse en gang for alle givet et varigt samtykke?
Man hører kvinder kræve loven indført. Men er man helt sikker på at de også mener at ægteskabet skal være med i pakken?
Hvorfor nævner journalisterne ikke denne vinkel, når de har emnet oppe på deres TV debat? Er det fordi de mener at loven kun vil genere den frivole og ugifte danske befolkning?
Man stødte på det samme dengang (for ikke længe siden) hvor man talte om at psykisk vold skulle være ulovligt, ligesom fysisk. Hvem var mest imod dette princip?
Rigtigt! De progressive kvinder! Af alle!
Man kunne vel have forventet at konservative ældre mænd ville være imod. Men nej. Det var ikke der modstanden lå.
Men hvorfor var de såkaldte progressive kvinder mon så skeptiske?
For selvfølgelig var de da imod psykisk vold. Man kan ikke være andet. Glosen "vold" er jo i sig selv negativ. Man kan ikke rationelt være positiv omkring noget negativt.
Men man var skeptisk omkring et officielt forbud.
Når man tænker på hvor ofte fysisk vold i parforhold er forudgået af lang tids psykisk vold, burde de da af alle stå forrest med et krav om kriminalisering!
Jeg vil overlade det til læserne her at gætte hvorfor.
Selv er jeg ikke i tvivl.