Jeg synes, at det er en god idé. Jeg synes bare ikke, at du skal lade det fylde for meget. Jeg kan ikke se nogen grund til at fylde et helt afsnit udelukkende med tekst, som læseren ikke kan forstå.
I stedet for en masse uforståelig tekst, vil jeg tro, at det vil give mere mening at koge det lidt ned, så det bliver: "Han sagde et eller andet på elversprog" eller "hun kom med en lang forklaring på elversprog". Du erstatter selvfølgelig bare elversprog med dit sprog.
I bogen DUNE møder man nogle indfødte på en planet, som har deres eget sprog. Her bliver sproget også præsenteret for læseren, men der bliver brugt nogle enkelte kampråb o.lign, som læseren så lærer at kende, og dem støder man på adskillelige gange.
Jeg synes virkelig, at det er en god idé at skabe et nyt sprog. Det kan have en fin effekt, som er med til at skabe et billede af dem, der bruger sproget. Er det et smukt sprog, giver det én opfattelse af karaktererne, der bruger sproget; er det et bombastisk sprog, giver det en anden opfattelse af karaktererne.