Foroven i tekstprogrammet er der knapper hvor man kan vælge venstrejusteret, højrejusteret, centreret eller lige marginer.
bøger er ofte lavet således: Lige marginer. Det vil sige at både venstre og højre margin er lige så alle linjerne starter og slutter samme sted - men - undtaget er afsnits første og sidstelinje.
Prøv at tage en side med tekst og marker den. Altså træk musen med venstre museknap ned over siden, så den bliver blå, eller hvad den nu bliver i programmet. Så gå op i menuen foroven kg klik på lige margener og se hvad der sker. Eller vælg venstrejusteret, hvis det er bedre. De to: midtstillet og højrejusteret skal du nok ikke vælge.
Der kan måske blive lidt knas trods alt, hvis der er kommet koder (er det ikke det der kaldes horeunger?)
Det er noget med at der er kommet hårde linjeskift visse steder. Jeg har selv bokset med det, da jeg ikke er ekspert.
Hvis du har markeret hele bogen og vælger lige margener eller andet, så skal du læse grundigt korrektur bagefter, for ikke altid går det helt som "præsten prædiker."
Øv dig gerne på mindre vigtige tekster først.
Held og lykke. Spørg gerne videre for jeg er ikke mester selv!