6Mørke og lys
Hun åbnede tøvende øjnene · Men mødte kun mørket · Intet lys, intet l... [...]
Digte · følelser, sanser, kærlighed
6 år siden
1Ude
Jeg åbner døren, den knirker højlydt, men det er nok mest fordi h... [...]
Noveller
12 år siden
5Mennesket
Mennesket, det ord kan sige meget. Både dårligt og godt, kan man ... [...]
Essays
12 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Metine Elkjær Nymark (f. 1997)
Mennesket, det ord kan sige meget. Både dårligt og godt, kan man tænke. Tanker har alle mennesker stort set, det vil jeg vove at påstå. Man kan vel sige at, mennesket jo egentligt får deres personlighed fra tankerne. Personligheden bygger også meget på, hvordan vi vælger at være. Hvis du vælger at være den, man virkelig ønsker at være, er man så sig selv? Eller den alle andre, ønsker at være? At være sig selv hvordan, gør man egentligt det? Mange spørgsmål, man gerne vil have besvaret, men inderst inde er det dig, der skal svare på dem. Jeg kunne selvfølgelig godt, men det ville du jo ikke få noget ud af, for det er jo min mening.
Jeg mener personligt at, alle burde være sig selv. Nogen kan åbenbart ikke være sig selv, ikke ude i offentligheden. De prøver altid at opnå, det at være en anden. Jeg kender et menneske som er 100 % sig selv, og elsker hende! Hun er en del ældre end mig, vel en 38 år. Som barn har hun fortalt, at hun ikke klædte sig som de andre. Men folk accepterede hende alligevel. Nu som voksen, kan jeg på kun 15 år, kun nyde hendes opmærksomhed. Men det skal lige siges at, jeg aldrig vil være hende. For jeg vil være mig selv, hele livet igennem. Hun siger altid tingene ligeud, og sådan en person, er dælme dejlig at have med sig livet igennem. Det der med folk pakker det ind, og bliver sur, men ikke fortæller noget. Det kan man bare ikke bruge til noget! Så hører man det gennem en anden, også er konflikten der. Så følgelig, kan man blive såret, men er det ikke sjovere og få det af vide direkte, i stedet for, man får det igennem en anden?
Mennesket, har mange specielle ting. Og ikke et menneske er ens, det ses tydeligt i større forsamlinger. Jeg elsker når jeg er i Bilka eller andre former for et Center, at kigge på mennesker. Og pop så dukker der noget op i mit hoved, Eksempel: "Nøj, ham der går sjovt", "Hold da op hun ser ud til og have travlt", "Hold da fast han er lækker." Nogle gange kan jeg vel også tænke, hvad laver de mennesker her? De ser total lost ud, hvor jeg så griner af mig selv. Fordi, der kunne jeg selv have stået. Alle har vel prøvet at blive væk, eller ikke ane hvor man er. Man føler vel lidt, at alle dømmer en. Og det gør folk jo nok også, hvis man selv havde tanken, er det jo ikke svært for andre.
Alle mennesker har vel en god og dårlig side, eller er det en skrøne? God og dårlig, vil mere mene at nogle har et støre temperament end andre. Det gør dem vel ikke onde? Jeg har et stort temperament, men jeg kan styre det. Alle tror jeg er en sød og uskyldig pige, jeg smiler og er glad hele tiden. Men tænker i nogensinde på, at det bare er facaden? En af mine veninder blev temmelig overrasket, da hun trådte på min grænse. Jeg blev vred, virkelig vred og ingen havde set det før. Men bare fordi man er sød, er man så, som et lam inden i? Hvad med en bjørne unge, de er da nuser, men farlige, ikk? Jeg tror aldrig, man skal lade bide sig mærke i hvordan personen ser ud, for så vil du blive bedraget en del. Mere hvordan personen opføre sig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/06-2012 13:24 af Metine Elkjær Nymark (Metine) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 583 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.