Jeg har selv udgivet på et forlag, som altså sagde "ja" - og jeg ville ikke vende tilbage til dem under nogen omstændigheder.
Hvis man har haft en succes, er der vel intet galt i at forsøge at få mere ud af næste ombæring. Det hedder ambition, det er fremdrift, er det! Det er nemt at finde forlag på internet, men der bliver færre og færre rene børnebogsforlag, hvis det er det, der efterlyses. Der er et, der hedder Alvilda, der er Carlsen og et, der drives fra Helsingør, som hedder ABC - udelukkende et børnebogsforlag, så vidt jeg ved. Jeg kender en, som engang kontaktede indehaveren af ABC - det endte ikke med udgivelse som resultat, men vedkommende fik dog en god og inspirerende behandling.
Men fordi det er et større forlag, er det jo ikke nødvendigvis deres mængde, man drukner i. Det er vel mere den samlede mængde af udgivelser i bogverdenen.
Mht aftaler, så meld dig ind i Dansk Forfatterforening og få hjælp og oplysning der. Hvis dit forlag ikke er et anerkendt forlag men er f.eks. et selvudgiverforlag, så er der også noget, der hedder associeret medlem - det er lidt dyrere.