#9 (tope): WeirdSpace, som digter, så er man er låst fast på sitet her og Facebook.
E-bøger er kolde og uholdbare, hvorimod papirbøger er en følelse og værdi.
Og nu vi er på et poetisk forum, så har du overhovedet selv et forhold til digte og digtere?
- Jeg kan ikke se andet end debatindlæg fra dig herinde :-)
Hæh... Grunden til at man ikke ser de ting jeg skriver her på sitet er netop fordi jeg ikke er begrænset af hverken Fyldepennen eller FB. Jeg skriver så ikke digte, men andre ting. Jeg er ikke den store fan af digte, men respekterer stilarten for det den er, og har også været den der tog digte med i SFC's medlemsblad Novum, i de 5 år jeg var redaktør på bladet. I en periode havde jeg også posteringer på FB, Twitter og Linked-In med ugens digt under hashtagget fredagslyrik. Jeg tjekkede lige, de dukker stadig op, hvis man søger på dem.
Nu er det sådan, at censuren her på sitet ikke vil have links og selvpromovering, så derfor må jeg ikke skrive navnene på mine sites, men jeg har f.eks. et .info-site der ellers hedder det samme som mit handle, hvor jeg har en del digte af forskellige forfattere. Jeg har også via mit forlag udgivet flere digtsamlinger af kendte og mindre kendte forfattere... og flere under forberedelse (og ja, jeg har også udlån af nogen af dem på eReolen).
Personligt mener jeg ikke det holder nogen steder, at eBøger skulle være kolde eller uholdbare. Det er en vanesag. Du er velkommen til at have dine holdninger til eBøger og fysiske bøger, det er et frit land. Vi er bare nogen der mener noget andet, og bruger den frihed som det digitale medie tilbyder. Men overvej lige denne her: Fyldepennen og FB er digitale medier. Hvad er det lige der skulle gøre de to medier mindre kolde og uholdbare end eBøger of medium for at få udgivet sine tekster? Og en anden ting: Hvis alternativet til udgivelse som eBøger er, at de ikke bliver udgivet, er det så ikke bedre, at de i det mindste finder et publikum ved eBøgerne?