Det er nu ikke så tosset at sidde på en sten og drikke kaffe - især ikke, hvis man også har en smøg og noget at tænde den med :-)
Ja, det er nok til en vis grad individuelt, hvad der gør folk lykkelige. udover at man ikke kan være det hele tiden, er det vel soleklart, at man skal haveet vist minimum af noget materielt (føde, som regel husly og tøj på kroppen etc.) og desuden vel tryghedforstået som f.eks "social accept" og at man ikke konstant skal frygte for at være i alvorlig fare.
Der er visse materielel goder, der gør livet lettere. jeg vil nødigt aske tøj manueundvære min vaskemaskine, selvom der ligger en vis oplevelse i at vaske, skylle og ikke mindst vride tøj manuelt.
- men jeg undrer mig meget over, at nogen kan have brug for mange af de samme forbrugsgoder: to biler til hver? både hus,og et sommerhus, man kan bo ihelårligt (hvis altså ikke, man også skulle til Tyrkiet, Spanien og "langtbortistan")
Jeg er ikke lykkelig hele tiden, men det hænder - f.eks når jeg laver noget, jeg kan lide (f.eks læser eller skriver),, laver noget sammen med min familie etc.
Sommetider er ejg Ulykkelig eller i hvert faldsur og ked af det.
og en del af tiden - ja, der ER jeg vist bare :-)
vh. Pia H