"Det er alment accepteret af det gamle Egypten blev samlet tre årtusinder før kristi fødsel af Narmer, som var farao af Øvre Egypten, der strakte sig sydpå, til hvor Aswan-dæmningen ligger i dag. Han erobrede Nedre Egypten i Nildeltaet, og førte krig mod de gamle libyere. Egypternes sammenhold blev afgørende for civilisationen, for de blev snart
truet fra nord - først af hykserne, så af kanaanæerne og hittitterne, søfolket...
Folk fra det frugtbare syd har altid skulle frygte invasioner fra det barbariske nord, er det ikke sandt?"
Benu: Forhandler fra det Sorte Land, hvorom ikke alt er hvad det synes at være.
Cymrere: Nordlige slettefolk, som er på vej til at føre krig indbyrdes.
Det Skjulte Folk: Også kendt som kolkiter, jægere og dygtige bueskytter.
Djeserit: Skriftlærd hos det Skjulte Folk, Insyahs udkårne (i følge ham selv).
Hetshepsu: Rådsmand for Jem-Sepat, og far til Djeserit.
Insyah: Jæger hos det Skjulte Folk. Hans navn betyder "Røde Måne."
Itafe: Plejefar for Insyah, og "ældste" hos det Skjulte Folk.
Jem-Sepat: Insyahs hjem i Det Skjulte Land.
Medjr: En af det Skjulte Folks byer, som blev lagt i ruiner af enkemagerne.
Mkai: Jæger, Insyahs rival og underordnede.
Profetens Arm: Insyahs sværd, et nedarvet symbol på at være "vogter."
Regnfjeld: Præst af Svøben, navnet antyder en tilknytning til klostret "Det Regnfulde Bjerg".
Shem: Slavesoldat og livvagt for Benu, tilhører et folkefærd der tilbeder blot én gud.
Svøben: Også kendt om enkemagere, og livsfarlige i nærkamp.
Tre Flammer: Fyrste af Svøben, komplet utilregnelig, og umulig at få til at holde op med at tale.
Uforløst Begær: Sandsigerske for Tre Flammer, der må skjule sig bag en maske.
Forfatterbemærkninger
Vi befinder os i oldtiden, på det Ny Riges tid. Jægeren Insyah møder to rejsende, der vil forhindre en krig nordpå. Han blander sig uden opfordring, hvilket skaber mange gnidninger i hans lille samfund. Første kapitel af roman.
Jeg har fulgt det råd jeg fik, og taget et enkelt skridt tilbage - bogen begynder nu med navne- og ordliste.
E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.
EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.