De sidste par år har der været et tema på nettet som hedder:
Før Adams tid, eller med andre ord: De tre verdener.
Da temaet har med evolution at gøre kan det naturligvis føre til diskussioner, men hver især har den frihed at gøre sig sine egne tanker.
Det begynder med 1 Mose vers 1: I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden. Vers 2: Jorden var øde og tom, Guds ånd svævede over vandene.
Derefter kommer skabelsen og Adams og Evas fald i haven af Eden.
Hvor passer slangen eller djævlen ind i billedet, det er her der bliver talt om gab teorien, som jeg vil kaste lys på.
Der er kun et sted Lucifer eller djævlen passer ind i billedet, og det er imellem 1 Mose vers 1 og 2. Djævlen var der allerede før Adam og Evas tid i haven af Eden.
Der er kun få skriftsteder som taler om det, meget ved vi ikke. Esaja 45 - 18: Gud siger han skabte jorden og grundfæstede den. Han skabte den ikke til tomhed men til beboelse.
Esaja 14 - 12: Du faldt fra himlen du strålende morgen stjerne, du er slynget til jorden, du som besejrede folkene.
Du sagde til dig selv, jeg vil stige op til himlen højt over Guds stjerner rejser jeg min trone, jeg tager sæde på bjerget hvor guderne samles i det yderste nord. Jeg stiger op over skybankerne og gør mig selv til den højeste.
Det er her der menes, at der var en verden før Adam og Evas tid. Lusifer rebellerede og blev kastet ud sammen med en tredje del af guderne - englene. I det tilfælde har der været en flod før Adam og Evas tid og jorden har været befolket på det tidpunkt.
Ezekiel 28 - 12: Til Tyrus konge: Du var seglet på fuldkommenhed, fuldt med visdom og skønhed. Du var i Eden i Guds have. Alle slags edelstene sad på din dragt den dag du blev skabt. Du var en salvet kerub, jeg gjorde dig til beskytter, du var på det helligste gudebjerg. Du vandrede blandt funklende sten. Du var udadlelig i din færd fra den dag du blev skabt til der blev fundet uret i dig.
Vers 16: jeg forstødte dig fra gudebjerget osv.
Vi lever imellem den første og tredje verden. Ved Jesus anden komme vil der blive et 1000 år rige. Gud udsøger sig et folk som vil regere med ham i al tid og evighed. De sidste ord i biblen.