Ingen titel


19 år siden 0 kommentarer Essays

3Os, dem, vi og intet
At forsvinde, uden at have afsat sig spor. · At blive glemt. · Ingen ... [...]
Digte
11 år siden
1Parkeringsplads
En ensom gadelampe oplyser vore krakelerede parkeringsplads. · Sted... [...]
Digte
11 år siden
3Et arbejde
kraftig Desaturation · Faldende blodtryk. · Dyspnø · Efterfølgende Inge... [...]
Digte
11 år siden
7Det du ikke ønsker at forholde dig til
Gamle venner. · Det stikker i hjertet. · En samtale over nettet. · " De... [...]
Blandede tekster
12 år siden
1Handlingslammet
" se mig i øjnene, og sig at du er stolt af mig! " · Håret fra den ... [...]
Blandede tekster
12 år siden
0Tjære
"At krybene taler så højt til mig, er ikke et bevidst valg jeg gø... [...]
Blandede tekster
13 år siden
1Patient
Hvor er jeg ked af det på dine vegne. At se dig sådan - jeg kende... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Sørensen (f. 1985)
Åh... sikke noget pis, hva', skat?
Så sluttede vores sommer, og nu sidder jeg endnu en gang med min tyvende smøg i flaben og flæber.
Men det går over - som det altid gør. Jeg vil skramle videre på min hullede motorvej, og du ligeså. Måske mødes vi en gang igen. Cirkler lidt om hinanden, men kommer stadig videre.
Når jeg en gang vil huske tilbage på det år jeg fyldte rundt, vil du fylde hele året. En fin stund af magi og skovfolk, tordenfluer og stjerneklare nætter. Jeg vil ikke romantisere, men du var mit eventyr den tid det varede.
Nu sidder jeg som jeg altid har gjort. Klokken er mange timer over midnat, øjnene er røde, fingrene stinker af helvedes til - af røg. Musik i dræbende deprimerende form... Øjnene endnu mere røde ,og det begynder snart at græde fra mine fingre. Jeg ved ikke hvordan din reaktion vil være. Måske vil du vise et dybt had til mig, måske ikke. Måske det rager dig en skid, måske gør det. Måske vil du græde, måske ikke. Hvem ved? Ikke jeg i hvert fald! Føler mig dum og elendig. Føler at jeg har drukket terpentin med vilje, og det brænder. Det brænder hele vejen ned i tæerne og op igen. Samles om hjertet, og antændes i et halvkvalt skrig. I rystende fosterstilling med spyt og gråd rindende ned af et hævet ansigt. Aftryk fra en blødende kno laver cirkler på gulvtæppet. Ramte vist radiatoren for hårdt..
Nu skal jeg ikke lade mig rive med af selvmedlidenhed og mørke. Selvom stunden til det er perfekt til det. Nej, jeg har grædt en flod til over dig. Nu må det være nok!
De elektroniske konversationer brummer stadig lidt, men det er kun efterskælv. Nu må jeg bare genopbygge mit slot med resterne af det gamle.
Livet er sgu et ordentligt skud heroin ind imellem. Om det så er et godt trip er op til dig selv. Jeg prøver at se på det her som et godt kick. Husker på alt det gode vi havde sammen. Husker vores sommer. Vores gyldne stunder uden ord - kun kærtegn. Små fingre gennem mit hår. De små grynt du udstødte når du lå i mine arme og sov. Den gang vi skulle spise fondue, og jeg var ved at brænde hele hytten af. De gyldne stunder! Dit smil. Dine små bare fødder klaprende hen over gulvet det kolde gulv, efter du havde været i bad. Jeg ønsker dig alt godt hvad livet kan tilbyde. Du har kæmpet din kamp. Nu er det din tur til at leve, noget jeg ikke kan hjælpe dig med. Jeg er for stor en kujon til at nyde tilværelsen.
Nu vil jeg gå i seng, og så vil jeg prøve at genopføre mit slot, så godt jeg kan. Det bliver selvfølgelig aldrig det samme.. måske bliver det endda smukkere, større og stærkere.. måske ikke. Nu må vi se hvad morgendagen bringer... godnat..... min skat.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/06-2005 19:45 af Thomas Sørensen og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 494 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.