Sårbar, men med håb


22 år siden 1 kommentar Kortprosa

1Nomademanden
Jeg er floden, startende med bratte fald nedover de kolde klippev... [...]
Noveller
19 år siden
2Vampyr i Natten
En følelse, jeg så udmærket kendte. Draget mod natten. Kunne mærk... [...]
Noveller
20 år siden
1En ny tid
Ligger ved siden af hende i dobbeltsengen. Hun er så smuk. Hendes... [...]
Noveller
22 år siden
1En tur i det fri
Cykler stille og forfrossen i isdronningens have. Den smukkeste h... [...]
Kortprosa
22 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jes Jessen (f. 1977)
Udenfor regner det, og en næsten tropisk kvalm varme omfavner hele byen. Jeg kan ikke forestille mig andet, end at den omfavner alle steder, man kan nå med en aftens gang. Jeg vover mig ikke ud. Undgår at blive kold og våd af regnen. Undgår at vise mig klattet, svag og gennemblødt. Jeg vælger at blive her. Her er et monstrøst kaos, beskidt som i et ulands gader af slum. Lugten minder mest om en 3 uger gammel økologisk skraldespand, men her er tørt, og jeg er tryg ved at være omkranset af mine vægge, prydet af billeder fra dengang, jeg var modig og vovede mig ud.

Hvad hvis jeg fortalte dig min nøgne hemmelighed? Hvis jeg viste dig mine svage sider og lukkede dig ind, når du banker på? Ude af stand til at elske, men grebet af kærligheden. Hvad ville du gøre? Ville du vende dine øjne eller måske endda din ryg? Ville du kigge på mig og bedømme mig med elektroniske upersonlige øjne uden at forstå? Uden at ville forstå? Ville du give op og stjæle vores børn en mørk nat, mens du hvisker, at jeg skal falde alene?
   Eller ville du tage mig hjem? Åbne din blomst og lukke mig ind? Beskytte mig med dine blomsters kronbladspanser og lade os falde sammen? Lad mig bo i din blomst!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/09-2002 22:39 af Jes Jessen (Jessen) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.