1Nomademanden
Jeg er floden, startende med bratte fald nedover de kolde klippev... [...]
Noveller
19 år siden
2Vampyr i Natten
En følelse, jeg så udmærket kendte. Draget mod natten. Kunne mærk... [...]
Noveller
20 år siden
1En ny tid
Ligger ved siden af hende i dobbeltsengen. Hun er så smuk. Hendes... [...]
Noveller
22 år siden
1En tur i det fri
Cykler stille og forfrossen i isdronningens have. Den smukkeste h... [...]
Kortprosa
22 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jes Jessen (f. 1977)
Cykler stille og forfrossen i isdronningens have. Den smukkeste have når den ses gennem den krystalklare nat i måneskinnets lys. Træerne, der, som glitrende hvide spir, rejser sig, forgrenes i de tyndeste blonde tildækkede arme og strækker sig efter stjernerne. Føles næsten uvirkeligt, og så alligevel ikke…
   Som træerne, strækker jeg mig også efter noget uopnåeligt. Mit liv gives kunstigt åndedræt af drømmene om mig og hende. Drømme der gentager sig dag efter dag og aldrig synes at ville stoppe. En strøm, der kun afbrydes, når mine læber kysser hendes bamse godnat. Et øjeblik, der får tiden til at stå stille. Hvor billederne af hende står så klart, at jeg kan mærke hendes åndedræt mod min hud. Den kildrende fornemmelse af vores næser, der blidt strejfer hinanden, inden hendes mund møder min. Først læberne, så tungen. Varmt. Fugtigt. Uendeligt.
   Dette er højdepunktet, der i sandhed holder mig i live. Så langt fra virkelighedens bitre kulde. En verden, bygget af erindringen om mig og hende, der er så intens, at jeg kunne leve i sagnet om os resten af livet uden at blinke, uden at betænke mig, uden at fortryde et sekund.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/01-2003 23:07 af Jes Jessen (Jessen) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.