Traditioner er for nogen trygge tilbagevendende begivenheder. Dagligdagen stigmatiseres for en periode, hvor en eller flere recidive begivenheder udspiller sig. Som overskriften lyder er der ikke tale om juleaften eller nytårsaften eller tilsvarende. - Det har den kvikke læser (ja, ...Dig!) forlængst fundet ud af.
Uge 27 fyldes hvert år af 2 mega sportsbegivenheder, nemlig Tour de France og Wimbledon tennis turneringen. I det herrens år 2006 er de afsluttende kampe ved VM i fodbold (Tyskland) yderligere et tilskud til denne sportslige fokusering.
Millioner af mennesker ihvertfald i vores verdensdel Europa bruger gigabytes af minutter på at høre og/eller se cykelløb fra smukke franske landskaber og tennis fra den ofte regnplagede centercourt i London.
I de fleste sportsgrene focuserer medierne på de såkaldte stjerner. Dem, der enten er lidt dygtigere, lidt heldigere, ser lidt bedre ud (glem ikke de mørke Williams-søstre i designet tennis-outfit!) eller forstår at aflevere de rigtige "punch-lines" i en stønnende version efter en kamp.
Medierne fokuserer fornuftigvis også på det (u)menneskelige faktum, at udvalgte cykelryttere i en periode skal kunne køre gns. 182 km/dag i Europas største land med dets varierede plateau. De største stjerner, der er levende brandings for verdens kendte firmaer, afviser traditionelt hvert år enhver forbindelse med doping.
Uge 27, år 2006 blev den uge, hvor doping-spøgelset for alvor blev bekræftet og dermed eleverede flere af de mega-store pedelatleter fra de hårde sadler i den brændende sol til mere skyggefulde omgivelser. De såkaldte vandbærere får herved en chance. Det er altid sundt med lidt udluftning og -skiftning.
Doping er som diverse epidemier et gammelt begreb. Tænk blot på de fantastiske sportsresultater, som udøverne i det gamle kommunistiske Østeuropa præsterede. Tænk på diverse ... (vi stopper her, inden kemien bobler for meget...).
Golfsporten i Danmark er i hastig fremvækst i popularitet og dermed anlæg af baner. Aktuelt dyrker mindst 3 pct. (i Sverige 6 pct.) af befolkningen golf. Golftasken er rummelig. Mellem de forskellige køler er der plads til ... nej, vi håber ikke, at det er nødvendigt med lidt ekstra dope, når "handicappet" pludselig ikke er tilfredsstillende.