De gaver Gud har givet mig


1 time, 53 minutter siden 0 kommentarer Livshistorier håb livets vej overnaturligt

0De gaver Gud har givet mig
Når jeg ser mit livs inventarfortegnelse, bliver jeg klar over, a... [...]
Livshistorier · håb, livets vej, overnaturligt
1 time, 53 minutter siden
2Ensomhed og kedsomhed
Jeg kedede mig, og det gjorde det ikke bedre, at vejret var gråt ... [...]
Blandede tekster · dybe tanker, ensomhed, forvandling
4 dage siden
2Der findes ikke dårligt vejr
Jeg vågnede op i morges · til et helt nyt syn · Det smukkeste efterår... [...]
Digte · opdagelsesrejsende, eftertanke, tanke
8 dage siden
2Lys for enden af tunnellen
Når mine øjne · ikke kan se · lys for enden af tunnellen · Holder jeg f... [...]
Digte · erindring, inspiration, depression
16 dage siden
7Forbuden frugt
Er du · den forbudne frugt · jeg ikke må spise? · Den der · ser så dejlig... [...]
Digte · fred, ulykkelig kærlighed, indre splittelse
1 måned, 5 dage siden
4Jeg vil så gerne kende Guds plan med mig
Jeg bliver · så utålmodig · som et lille barn · Jeg vil så gerne kende · ... [...]
Digte · usikkerhed, ambivalens, overgivelse
1 måned, 10 dage siden
4Nærvær
Jeg sidder sammen med dig · og savner nærvær · Et nærvær der kun er f... [...]
Digte · skuffelse, ensom, afsavn
1 måned, 17 dage siden
2Morgenstund har guld i mund
Mine morgener er hellige stunder. · Hver morgen tager jeg mig tid t... [...]
Blandede tekster · meditation, positivitet, indre balance
1 måned, 28 dage siden
1Ørkenstilhed i storbyen
Mit hjem · er en base for fred. · Jeg har fundet en plet · i verden · hvo... [...]
Blandede tekster · sanser, harmoni
1 måned, 29 dage siden

Puls: 36,6

Publiceret: 15
Afgivet: 21
Modtaget: 57
Christina Harritz (f. 1975)
Når jeg ser mit livs inventarfortegnelse, bliver jeg klar over, at jeg er en meget velsignet og rig kvinde.
   Gud har virkelig været god mod mig, og det vil han ogå være med dig.

De største mirakler, der er sket er helbredelse.
   Jeg havde en uhelbredelig kønssygdom, herpes. Så var jeg til forbønsmøde hos Hans Berntsen fra Mission Danmark, der beder for syge, og han bad for mig. Og så blev jeg helbredt.

En anden mirakuløs helbredelse var, at jeg var faldet og havde slået min hånd, så jeg havde fået et håndledsbrud. Jeg kunne slet ikke bevæge min tommelfinger.

Lægen sagde til mig
   Din hånd bliver aldrig funktionsdygtigt igen. Du skal opereres.

Det kan ikke passe tænkte jeg, der lige havde taget en massøruddannelse og skulle kunne bruge mine hænder.
   Jeg havde lige været på et reiki heling kursus, som sagde, at man også kan heale sig selv.
   Jeg healede løs i tre dage, og da jeg derefter kom op på hospitalet til en røngtgen fotografering, kom lægen ud med det mærkeligste udtryk i ansigtet.

Du skal alligevel ikke opereres,
   sagde han.
   Og min hånd var helbredt. Jeg har ingen men deraf.

Økonomisk er jeg blevet velsignet stort.
   Himlens bank er værd at investere i.

For 22 år siden boede jeg på et værelse hos en pervers udlejer. Jeg havde det så dårligt ved, at jeg valgte at blive hjemløs og bo på en sofa hos min veninde.
   To år senere havde jeg kun 100.000 kroner, og jeg boede igen på værelse et skrækkeligt sted.
   Jeg var helt ude af den, over igen at bo så dårligt, så jeg sagde meget alvorligt og vredt til Gud.
   'Nu skal jeg altså have mit eget. Nu kan jeg simpelthen ikke denne kummerlige tilværelse mere'
   Og jeg var studerende da.
   I selv samme periode fik jeg tilkendt revalidering, og det var i banken muligt at få afdragsfrit lån.Så jeg kunne købe min drømmelejlighed, som jeg nu bo i. Den koster 3 millioner.
   Ikke nok med det, så har jeg altid drømt om at få en tagterasse, og også det tryllede Gud frem til mig af alle lejligheder i København (Hvor mange er der af dem?)

Endnu mere jackpot er, at jeg har fået revalidering til to uddannelser.
   Da jeg var færdig på mit studie valgte jobcentret at forlænge min revalidering i et halvt år. Jeg kunne skulle have været på kontanthjælp, som jeg skulle betale tilbage, da jeg har ejerbolig. Så jeg slap for at stifte gæld.

Endnu mere økonomi -
   Jeg havde kun 5 tusind kroner, og ville så gerne tage en massøruddannelse.

Hvis du vil leve et passioneret liv, må du også følge dine drømme,

sagde min veninde til mig.
   Så jeg valgte at tage grundkurset og se, hvad der ville ske.
   Så skete der det, at min far blev dødeligt syg, så han ville give mig nogle af sine penge på forskud af hans død. Jeg fik, hvad massøruddannelsen kostede.

Og lige lidt mere økonomi -
   Jeg havde netop tænkt, at jeg trængte til nyt gulv i min lejlighed.
   Kort efter kom jeg hjem, og havde fået vandskade i min lejlighed.
   Så forsikringen betalte et helt nyt gulv.

Lige et sidste om økonomi:
   Jeg har fået en gratis tandlægebehandling, da en tandlæge tilbød gratis behandlig til lavtlønnede.

Når det kommer til frelse, så har Gud befriet min fra rygning, lavt selvværd og jalouxi, som jeg led af som ung.

Kære læser -
   Du skal vide, at Gud ikke har nogen favoritter. Hvad han har gjort for en, vil han gøre for alle. Også for dig.

I en sang lyder det:

Tæl Guds gaver, tæl dem en for en. Når du tæller svinder al din men.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret i dag kl. 12:29 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 618 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.