Mine karma yoga sygeplejejob som helhedspatientlivvagt, en lokationernes livshistorie 1


3 dage siden 1 kommentar Livshistorier socialrealisme følg drømmen lommefilosofi

1Mine karma yoga sygeplejejob som helhedspat...
Karma yoga er noget med at have nogle blokeringer fra tidligere l... [...]
Livshistorier · socialrealisme, følg drømmen, lommefilosofi
3 dage siden
1Biograficitet vs Mit fotografilivs livshist...
Der er et udtryk fra lidt ældre psykologisk og kunstnerisk litter... [...]
Livshistorier · trøst, varme, udnyt livet
3 dage siden
3Acup.-essens-poetiseret Causeri om hvorfor ...
Kvist på Kvist til ild · Inspireret opbyggen · Sår smag for vand, brø... [...]
Digte · strøtanker, stemning, moral
16 dage siden
2Dejlige Damer i sommeren( Fru Læges flotte ...
Man skulle tro det var løgn · men det er det ikke · Vi er i Danmark o... [...]
Digte · spænding, passion, livets vej
1 måned, 1 dag siden
2Er det hele tilfældigt eller kan adfærd føl...
Jeg har drømt så længe om at handlekraft og handlingens gyldne in... [...]
Digte · barndomsminder, kulturkritik, stolthed
1 måned, 7 dage siden
3Atlantis omringet af sugemalle-råkraftige h...
Der er altså en orm i mit æble · År efter år · Selv de amerikanske je... [...]
Digte · konsekvenser
1 måned, 9 dage siden
3Hvordan åbne hjertet på en måde så selvdisc...
Jeg bliver skyllet væk · Som dengang i firserne · Da jeg efter at hav... [...]
Digte · forvandling, fugle, virus
1 måned, 13 dage siden
2Min klan ligestiller min tossemedicin med m...
Vi griber ind flot · Musikkens takt kan gemmes · Lyd høres for sjov
Digte · kultur, søvnløs, afsavn
1 måned, 23 dage siden
4Selv min døde søns indre erindring og klanb...
Der er et sted som de gamle sjæle besøger · Livets situationer har ... [...]
Digte · regnbue, lidenskab, magtkamp
1 måned, 26 dage siden

Puls: 66,3

Publiceret: 15
Afgivet: 55
Modtaget: 49
Niels Cenius (f. 1969)
Karma yoga er noget med at have nogle blokeringer fra tidligere liv og på en og samme tid indrømme de hæmmer ens liv ekstremt men også at tage valget at bliver en hjælper, for mit vedkommende gennem at vælge plejer og sygehjælpervejen selvom jeg helst hele tiden vil meditere, - og med de jobs løsne op i andre folks liv og helse. (Her kommer snart kapitel 2., red.)

Mine sygepleje jobs og de indbyggede følelser, interventioner, måder at være med på i samfundet via et job, ja måden at tale med hårdt ramte borgere og patienter på, så der sker livliggørelse og genopbygning, dette er ikke noget der foregår på samme måde på de forskellige hospitals og hjemmepleje afdelinger jeg arbejder og har arbejdet på. Hvert hospital har en identitet, nogle særligt fine eller mindre fine kendetegn og stemninger og forholdemåder eller hierarkiske forhold som varierer. Derfor kære læser kommer her en liste over de lokations, altså arbejdspladser, jeg har været scenisk bevidst om at være Sosu assistent hos. Listen gør jeg kan sammenligne og uddybe de enkelte steder i essayform, senere i denne fremstilling, så min Tour De Force primært gennem en oplevelse af psykiatrien og hjemmeplejen, i psykiatrien også som sikkerhedsvagt i perioder , på en dannelses rejse, kan blive beskrevet så tæt på som muligt i essayet.

Basis for valget af sosuassistentuddannelsen var næsten tre års deltidsarbejde som klubmedarbejder i Hampelandsskolens Ungdomsklub i Ølstykke. Det gjorde jeg ikke på Sosu har været fremmed for relationsarbejde.

Fire måneders lønnet praktik på Frederiksberg ved København på Plejehjemmet Sophie Amalie Gården.

Fire måneders lønnet praktik i Frederiksberg Hjemmepleje i distrikt 10.

Fire måneders praktik på Kirurgisk gastroenhed på Herlev Hospital.

Fire måneders praktik på lukket retspsykiatrisk afdeling R9 på Psykiatrisk Center Sankt Hans i Roskilde.

Fire måneders praktik hos Hørsholm hjemmepleje og på Breelteparken plejecenter i Hørsholm.

To måneders ansættelse på plejehjemmet Helsingegården,i Helsinge.

Fire måneders ansættelse på afdeling R9, mit tidligere elevpraktiksted i Roskilde i retspsykiatrien.

To måneders ansættelse i retspsykiatrien på afdeling R3 på PC Sankt Hans.

Vikaransættelse i 7 år med minimum 24 timer pr. uge, med opgaver som vikar i hele Region H psykiatri ( lukkede afdelinger på hospitalet i Glostrup, på Sankt Hans Hospital i Roskilde, på Amager hospital på Digevej, på flere afdelinger i Hillerød, Helsingør, Brøndbyøstervej, Bispebjergs Hospital lukkede og akutpsykiatriske afdelinger, Rigshospitalet, Gentofte Hospitals åbne og lukkede afdelinger ) gennem PVC, Psykiatriens Vikar center.

8 måneders deltids ansættelse som ledsager og pædagogmedhjælper for ung mand på 21 år med Downs Syndrom.

Nærved to års deltidsansættelse i J P Vagt med opgaver af varierende karakter, både ved gymnasiefest, og som trælast portvagt, men i denne kontekst især som sikkerhedsvagt der beskytter psykiatripersonale.

Nærved to års deltidsvikar ansættelse i Hillerød hjemmepleje hvor jeg bevidst valgte at være SOSU-hjælper selvom jeg har en højere uddannelse som Sosuassistent. Jeg mente min faglige overhøjde var spændende at studere effektivitet og overblik fra på det lavere SOSU-hjælper niveau og det var en god oplevelse, der mindskede stress.

Fem måneders ansættelse i nuværende ansættelse i socialpsykiatrien på et godt bosted nær Hillerød.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/06-2024 14:18 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 511 ord og lix-tallet er 55.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.