Haven
Det var et par, der var så nær. De har kendt hinanden i mange år, men tiden gik. De elskede børn, men ingen de fik, de havde jo hinanden. Nu sidder de i haven, hun smiler, sit lidt triste smil, hun tænker tilbage på de unge år, hvor huset de fik, hvor var de dog unge. Han med det sorte hår, nu var gråt det står. Hun har ikke fortrudt hendes valg, da hun valgte han, da kun var en pige. Han havde fået hende, til at grine hans stærke arme har holdt om hende i mange år. Nu sidder de, i haven bage huset, han sidder overfor hende, de samme øjne, kroppen er faldt lidt sammen og med rynkede pande. Gad vide hvad han tænker? Nu hvor han sidder, kigger ud i haven som de passet og plejet har i mange år.
Arne med Arene.
Der var en hund i kæmpernes land, de talte et fremmede sprog, som den ikke helt forstod. Sker der ikke snart noget? Så tager jeg bare, en lille lur med ørene slået ud, bare en lille morfar. Jeg venter her på min post, måske sker der noget? Da der intet sker fald den i dybe søvn. Den hørte ingen ting, da kæmpen sneg sig ind. Med et sæt vågnede den "Hvem er du, hvordan er du kommet ind?" sagde den på sit sprog. Kan du komme ud ellers mit tandsæt du vil mærke? Tyven forstod ikke dens sprog. Det kunne mærkes i flere dage efter, tyven har stadig arrene derefter.
Kontoret
At sidde på kontoret, her står et lille skrivebord, her fra alle ordene flyder herfra. Ordene er faldet ned på papir, her på det lille skrivebord. Pappet i skufferne er kommet, passeren er på sin plads, venter på at blive taget op, så skal der måles, tegnes og meget mere. Her på det kontoret er den lille snavsetøjskurv, hvor computeren står, da der ikke mere plads på det lille bord, der fyldt med limstifter, et billede der står og penalhus der står åben. her under ligger der en lille hund, som kom med herind, den ligger i sin kurv, den gaber saligt og strækker sig i sin kurv. Manden i køkkenet er, han nynner for sig selv, blander sig med musikken der kommer her ind. Her på det lille kontor sidder vi, snart gider jeg ikke mere, vi ses i morgen på det lille kontor tænker jeg og lukker min computer ned.