Skulle vi snart til at få klippet det skæg af du gamle?
Nej, ellers tak. Jeg nyder det som det er.
Gør du det? Hm, det syntes jeg nu ikke, mine kinder er begyndt klør fordi det er blevet for langt.
Jamen, så gror vi bare videre på, det er en tilvænnings sag.
Det har du ret i du gamle. Men så bliver det jo endnu længere.
Ja, og hvad så?
Det går jo ikke! Vi repræsentere et godt firma, hvor vi hverdag møder nye klienter. Det går ikke når vi skal behandle deres sager, at vi ser usoigneret ud. Det får firmaet og os selv til at virke uprofessionelle!
Det er da ikke vores problem at de ikke kan lide vores skæg, de kan da bare være ligeglade.
Ja, men det er ikke et godt førstehånds indtryk. Så dovne er vi ikke!
Jo, vi er.
Så! Nu tier du stille så henter jeg barberskummen!
Nej, lad nu vær!
Hold nu op! Hvad er det du er bange for min ven? Det kommer ikke til at gøre spor ondt. Vi har gjord det masser af gange før. Skummet hjælper os så vi ikke skær os med barberskraberen!
Og hvad så hvis vi gør?
Det gør vi ikke! Skægget skal bare af, så vi kan få lidt luft til ansigtet, og starte på en frisk! Når der så er gået et par dage så gror det ud igen.
Og hvad gør vi så der?
Så barbere vi os igen også er problemet løst. Det er vigtigt vi ikke snyder os selv og lader det gro, men hele tiden holder styr på det og klipper det, så der er plads til noget nyt!
Så lad os gøre det!