Hvis man næsten skal på en blid date med en mand man godt kan lide... Hvilken slags tøj skal hun så klæde sig i, hvis turen går i teatret? Og måske videre ud i byen bagefter?
For jeg har det her som jeg skrev i går, men er ikke sikker på det. (JEG VED AT DER ER STAVEFEJL. Jeg staver som vinden blæser.)
Jeg skulle bare gøre mig i stand og så ud af døren, hvis jeg da seriøst over vejret at tage af sted! Bare, tænkte jeg og så ned af mig selv. En ny kjole, til en latterlige høj pris, det samme med skoene, jeg knap nok kunne gå rundt i og så de tynde nylonstrømper, der bare ikke vil sidde rigtig, uanset hvordan man vendte og drejede dem. Fødderne vil sidde på tværs og ikke som de skulle. Så var der de pokkers linje der retningsbestemt hvordan de skulle sidde oppe omkring livet, der sad og generede som bare pokker. Og så var der også det ny og lidt for sexet undertøj, jeg også hvad købt til lejligheden.
Jeg havde nemlig brugt mange timer på, at vælge de rette ting. En ting de generede mig, var de damer bag diskene, der forsikrede mig, at det var et godt køb og at det nok skulle klæde mig og så videre. Det kunne de måske nok sige, med et smil om deres højrøde læbe og blændende hvide tænder. De var jo alle høje og slanke, med modetøj der sad som skræddersyet til dem. Og så kommer jeg der, en lille buttede pige på 1.71 og som vejer lidt mere end vægten tillader, med den højde. Men de skal jo være høflige og smile der til om det så var falsk eller ej.