Vampyr (Del II): Blod for frihed


1 måned, 3 dage siden 1 kommentar Kortprosa overlevelse skæbnefortælling vampyr

0TId
Tid som sandkornene på stranden. · Kun Gud kender deres antal. · Ya I... [...]
Aforismer og gruk · gudstro, universet, håb
13 timer siden
113091938
Tillykke mor med dagen. · For du smiler fra Himmelen. · Det er lige s... [...]
Aforismer og gruk · himlen, gudstro, mor
3 dage siden
1Hvis du falder
Hvis du falder, griber jeg dig. · Hvis du falder, bærer jeg dig. · Fo... [...]
Rim og vers · loyalitet, evighed, kærlighedslængsel
4 dage siden
1Mēdén Logos
Til LA · Livet uden dig er som ord uden fornuft eller mening. · Fordi... [...]
Digte · skæbnefortælling, indre splittelse, tosomhed
7 dage siden

Puls: 94,0

Publiceret: 69
Afgivet: 298
Modtaget: 108
Daniel Stege Lindsjø (f. 1979)
Han betragtede hende med gengældt længsel.
   Øjne som sagde: "Det gør vel ikke ondt?"
   Mens han omfavnede hende og fastholdt hendes blik i en trance.
   Hendes blottede hals,
   hvis blodårer kaldte på ham, med det pulserende varme blod.
   "Blod for frihed!" udbrød han sagte.
   "Ja. Jeg vil være hos dig for evigt..." hviskede hun.
   Han tog hendes hånd og lagde den over hans vampyrhjerte, som dundrede med fast blodtørstig rytme.
   "Nuvel! Lad det være således!" udbrød han og huggede med sine vampyrtænder i hendes blottede hals.

Det varme blod flød ned i svælget på ham og slukkede hans tørst på samme måde som når et menneske gisper efter vejret.
   Hendes varme ebbede ud og over i ham.
   I netop dette øjeblik opstod der en samhørighed; de var for et øjeblik ét.
   Som to sjæle der okkuperede begge deres kroppe på én gang.
   Inden hun mistede bevidstheden lavede han hul indtil sit efter blod og sagde: "Drik! Drik min elskede og lev for evigt sammen med mig!"
   Hans tykke blod løb over hendes læber og hendes krop gav efter for hans blods forbandelse.

Hendes og hans liv var nu for evigt forenet, som Børn af Natten.

Han ventede på at hun skulle vågne...

D
Forfatterbemærkninger
https://youtube.co...tch?v=bF0RHP5ujFU (Blood for Freedom - Within Temptation).

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/08-2024 14:36 af Daniel Stege Lindsjø (Ordspinderen) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 203 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.