Kampen der raser i mig


11 år siden 4 kommentarer Blandede tekster afmagt depression smerte

2Uroen
I klasse lokalet hvor jeg er lige nu, kan jeg mærke uroligheden f... [...]
Kortprosa
11 år siden
33 gange så lykkelig
Jeg så på hende, imens hun sad stille og strikkede, eller der var... [...]
Kortprosa · ordleg
11 år siden
4Kampen der raser i mig
Vi har alle prøvet at føle en eller anden form for smerte. Min sm... [...]
Blandede tekster · afmagt, depression, smerte
11 år siden
2At pille ved lykken
Jeg lænede mig tilbage med lukkede øjne. Jeg mærkede, hvordan sol... [...]
Kortprosa · ironi, følelser, lykke
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anne Havshøi Rydahl (f. 1997)
Vi har alle prøvet at føle en eller anden form for smerte. Min smerte kom, fordi jeg ikke er et godt nok menneske, det er hvad mine to indre-personer fortæller mig konstant. Jeg er ikke god nok, simpelthen. De siger det er min egen skyld, at jeg føler smerten. Først kom smerten i små perioder, men perioderne blev længere og smeltede til sidst sammen. Forstil dig det som at hverdag er en regnvejrsdag:
Lydene er som regndråber. Regnen falder, som klare glas perler fra den åbne himmel, ned til de andre dråber, som ligger i form af en vandpyt. Når dråben rammer overfladen af vandet, fortsætter bevægelsen i form af ringe hen over vandets overflade. Mens du i baggrunden hører tordenvejret, som kommer buldrende, som en dyb brummende smerte. Lyset føles som lyn, som er skarpe og brutale. Nogle gange vælger lynene at slå ned. Så der er altså en konstant smerte fra hele dette regnvejr; fra lydene, lyset og så den ekstre konstante brummende smerte i baggrunden. Hver dag, hver time, selv hvert minut og sekund. Men en af mine indre-personer mener, at det er forkert jeg føler denne smerte, mens den anden indre-person, mener det er hvad jeg fortjener.
Så oven i regnvejret kommer denne indre kamp. Denne kamp jeg ikke kan gøre noget ved. For jeg står altid på sidelinjen, og har intet at sige. Deres kamp gør mig utryg og forvirret over hvem, der har ret i sidste ende. Kampen har nogle gange pause. Men jeg ved den vil blive optaget endnu en gang til. Det er deres torden jeg føler raser inde i min hoved.
Hvad er rigtig og hvad er forkert at gøre og sige? Det vil de begge gerne svare på, men de svarer bare i hver deres retning. Hvis deres kamp stopper, vil smerten så forlade min ødelagte krop? Og vil jeg nogen siden få bare et svar, i stedet for ikke to?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/11-2013 17:41 af Anne Havshøi Rydahl (AnneRydahl) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 321 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.