Det hele er løgn! Løgnen lyver! Løgn på løgn! På løgn! Lyver løgner! Lyvtyv! Løgner! Løgn på løgn! Løgn!
Eller lyver jeg? Lyver løgnen? Tænk engang, hvis løgnen lyver? Og hvad er løgn? Hvad er sandhed? Findes der en løgn? Findes der en sandhed? Sandheden. Hvad er sandheden? Er sandheden sand? Hvem siger den er sand? Eller løgn? Hvornår? Til hvem? Hvorfor? Hvad er rigtigt? Hvad er forkert? Hvad er sandt? Hvad er falsk? Hvad er løgn? Hvem ved? Hvem siger hvad? Mener hvad? Gør hvad? Gør ikke hvad? Og hvad med dem, som kun siger den halve sandhed. Eller den halve løgn om du vil. En halv sandhed er vel osse en halv løgn? En halv løgn!? Enten er det vel en løgn, eller osse... er det vel... en sandhed!? En sand løgn!? Eller en løgn, der er sand!?
Eller lyver jeg igen? Lyver vi igen? Og igen. Og igen. Er det hele én stor løgn? En sand løgn? Det hele. Alt. Verden? Livet? Jeg? Dig? Os? Den røde farve? Den sammensatte hjerne? Den grublende filosof? Gud? Bogstaverne? Tallene? Ordene? Udregningerne? Historien? Husene? Dyrene? Det hele!? Alt!?
- Det er løgn, sagde Hr. Løgn. Det er fuldstændig løgn - ikke sandt? Det hele er løgn! Ikke sandt!
- Løgn igen, Hr. Løgn, sagde Hr. Sand. Løgn igen. Din løgner! Din lystløgner!
- Sandhed igen, Hr. Sand. Din sandhed! Din lyst sandhed!
Det hele er løgn! Tænk engang, hvis det hele er løgn. Tænk, hvis løgnen lyver. Hvis sandheden lyver. Løgn på løgn. Sandhed på sandhed. Lyver løgner! Lystløgner! Sand løgner! Lyvtyv! Løgn! Løgn på løgn! Eller lyver jeg igen igen?