Jeg deltog sidste år som rebel (altså, en deltager der ikke følger de officielle anvisninger, fx. længde af det skrevne - jeg gik personligt efter en word count på 15.000 ord - eller genre) og fik faktisk på en måned produceret en 25 sider lang kortroman, det største projekt jeg indtil da havde gjort færdigt, så jeg kan i hvert fald sige: Det virker!
Jeg deltog også på foraerne og det var mega-hyggeligt. På foraerne foregår det på en blanding af engelsk og dansk, fordi der også er udenlandske deltagere med dér, hvis de har bopæl i DK. Vi lavede word sprints, hvor man på tid skulle nå så mange ord so muligt og vi snakkede om problemer vi stødte ind i eller fejrede sejre sammen. Et par gange mødtes vi også ude i det virkelige liv og sad og snakkede og skrev sammen. Der er sådanne meet-ups både i Aarhus og København, nogle gange i andre af de større byer. Det sociale aspekt kan anbefales, for det holder gejsten oppe.
Jeg deltager ikke i år (har en bogudgivelse lige på trapperne), men jeg vil helt klart anbefale det til alle som har lyst til at udfordre sig selv lidt og komme over skriveblokeringer. Det er NaNo helt vildt god til.