Lige en smut i dagli Brugsen. ved ikke hvad jeg skal have, bare noget til aftensmaden. Brugsen har ikke det store udvalg, så det bliver enten eller. Stod længe over et kyllingebryst, som nu var udnævnt til madspild med en nedsat pris, der skulle redde den som værdigt måltid på et middagsbord. Ved siden af lå en hel pakke, stort set en halv kylling, som ikke var madspild, men kostede det sammme som som det førnævnte kyllingebryst. Det gav ingen mening og spurgte den unge Brugs-assistent., som svarede:..."øh... brystet er bedre kød".Tog den store pakke, så er der mad til to dage. Et par bajere i kurven og til kassen.
Udenfor. En god vind, men solskin. Cyklen i cykelstativet...
hvor en to-farvet Mops, nu var viklet ind i cykel og stativ.
Kom til at grine.
Ud over, at sådan en hund ikke er for køn, at kun en Mor kan elske den, så var den klædt på til det kølige vejr. Halsklæde og sat op som kyse. Dertil seler hen over ryg og rundt om bryst. I toppen var selerne hægtet til... en af disse rædselsfulde hundesnore, der kan trækkes ud i kilometervis, så hunden kan tage føringen og fylde op på sin vej og alle må vige. Denne hundesnor var problemet.
Hunden ser skikkelig ud, så jeg tør godt hjælpe den fri og jeg kan få min cykel.
Kigger hunden dybt i de mørke øjne... og synes den siger: "Tak for hjælpen, jeg er jo kun et lille menneske barn".