Publiceret: 12
Afgivet: 50
Modtaget: 45
Mette Boe Christensen (f. 1958)
Da jeg for nogle år siden fik en computer, vidste jeg ikke hvor jeg skulle vende mig hen, men så fandt jeg Fyldepennen, og det hjalp mig igang med at skrive igen.
I sommeren 2016 fik jeg udgivet en digtsamling "Sirius, min ven" på forlaget Snepryd. Det er mit liv, tanker og følelser fra år, hvor jeg har haft det dårligt, og det er en fantastisk følelse at få det hele ud i en bog der oven i købet er blevet solgt smukt.
I 2017 udgav jeg en roman som e-bog i Saxo Publish, som jeg skrev tilbage i 1980, den blev antaget af DRp1 og læst op som føljeton og genudsendt i 1983 af en skuespiller. Jeg skulle have haft 20.000 kr. for den, men fik ikke en øre, da jeg fik bistandshjælp.
Mit liv har været rodet og fuld af problemer i mange år, og det gjorde, at jeg ikke fulgte det op, som forlagene foreslog mig, da jeg var ung, som f.eks. at sende til dem igen. Jeg smed mere eller mindre manuskripterne væk i stedet for og opgav for tidligt.
I december 2019 fik jeg udgivet en roman på forlaget Mellemgaard, den hedder "Min sorte tvilling", og er på 220 sider.
I februar 2024 blev min roman "Dage med Ralf" så udgivet på forlaget Ådalen. Det er nok det manuskript, jeg har været mest glad for at skrive, og den roman jeg føler mest for, og den jeg nok aldrig vil fortryde.
For mig kan det at skrive et digt være det samme som at komponere et stykke musik, eller at male et billede med en psykologisk dybde, også selvom det måske kun er mig selv der kan se det. -