2Endelig weekend
Endelig weekend!" sagde Mille højt for sig selv, da hun smed sin ... [...]
Noveller
15 år siden
13 sider af samme sag
Anna var til fest med Helle. Der var masser af mennesker og mange... [...]
Blandede tekster
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Pernille Kjelgaard (f. 1977)
Anna var til fest med Helle. Der var masser af mennesker og mange søde drenge. Det var kun Peter, som hun ville have - og det havde hun sagt til Helle. Nu stod han endelig foran hende og smilede. Han spurgte, om hun ville danse. De gik ud på dansegulvet og dansede tæt. Anna lagde mærke, at Helle kiggede på dem, at hun så jaloux ud. Søren kom hen til Helle, Søren var Helles bedste ven. Anna kunne se, at de talte sammen, men kunne ikke høre, hvad de talte om. Pludselig kom Søren ud på dansegulvet og tog fat i Peter, trak ham væk fra hende. Anna forstod ingenting. Søren råbte af Peter, noget med at Peter havde været sammen med Helle sidste weekend. Peter trak bare på skuldrene gik sin vej. Anna var forvirret.

Helle var til fest med Anna. Der var masser af søde drenge, og Peter var der et sted. Helle vidste godt, at Anne var vild med Peter, det havde hun fortalt på vej til festen. Helle havde fortalt hende, at Peter havde været hjemme hos hende i weekenden, men Anna ville ikke høre. Som sædvanligt drejede alt sig om hende. Hun så, at Peter kom smilende hen til dem. Anna trådte ind foran hende og hev Peter med på dansegulvet. Helle så efter dem, såret over at Anna igen kun tænkte på sig selv. Hun så, hvordan Anna smøg sig ind til ham. Søren kom over til Helle og spurgte, hvad der var galt. Helle fortalte ham, at Anna sat sig i hovedet, at Peter var hendes - på trods af at hun havde fortalt, at hun havde været sammen med Peter i weekenden. Søren gik ud på dansegulvet og hev fat i Peter. Helle kunne høre, at Søren spurgte ham, hvad han lavede. Hvorfor han dansede tæt med Anna, som var Helles bedste veninde, når han lige havde været samme med Helle. Hun så, at Peter trak på skuldrene og gik sin vej.

Peter så dem komme sammen til festen. Helle og Anna, to dukkerpiger klædt på til fest. Han havde været hjemme hos Helle lørdag aften, og det var endt med lidt kysseri. Han havde efterfølgende undskyldt og sagt det aldrig skulle være sket. Han var ikke interesseret i at få en kæreste. Peter tænkte, at han hellere måtte sige hej til dem, så han gik smilende over til dem, mens han tænkte, at det bare var noget, som skulle overstås - i aften ville han score Maria. Han var kun lige kommet derover, da Anna trådte ind foran ham og hev ham med ud på dansegulvet. Hun smøg sig op ad ham. Han så, at Helle talte med Søren, mens de kiggede på dem. Pludselig stor Søren på dansegulvet foran dem. Han tog fat i Peter, mens han råbte noget om Helle, som Peter ikke rigtig forstod. Peter trak på skuldrene, inden han vendte sig og forlod dansegulvet for at lede efter Maria.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/09-2009 15:41 af Pernille Kjelgaard (lidella) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 492 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.