Hvad nu hvis "GUD" er et superintelligent væsen fra universets begyndelse
Hvad nu hvis "hans børn" er de åndelige væsner der bor i os alle
Forestil dig! At du kan se tilbage i tiden, ikke blot til for ti år siden, ikke blot til anden verdenskrig, men langt, langt længere.
Forestil dig at du kan spole tiden tilbage, helt til begyndelsen.
Tilbage til DET de kloge kalder: THE BIG BANG.
Forestil dig så, at du kan sætte "filmen" på play og så se hvordan universet, planeterne og det intelligente liv derude blev til, hvordan det første tænkende væsen blev til og hvordan det mangfoldiggjorde sig.
Forestil dig nu, dette væsens rejse i det uendelige, efter viden og udvikling, forestil dig at du følger dette væsens på denne rejse, hvor væsnets "børn" bliver til, hvor disse børn af "Skaberen" bliver sendt ud i det uendelige univers, med den opgave at hente viden og skabe intelligens og hvor disse "børn" bliver den direkte årsag til at mennesket bliver til.
Der er for nyligt opstået et nyt fænomen, INTELLIGENT DESIGN hedder det, både videnskaben og mange af de anerkendte religioner er enige om, at mennesket ikke er en tilfældighed, at Darwin KUN delvist har ret i sin teori om Arternes udvikling og at mennesket IKKE kunne ha blevet til DET de er i dag, uden "Superintelligent" indblanding, som både kan være af åndelig som af fysisk natur.