Man kan blive helt fri af jalouxi


5 timer, 28 minutter siden 0 kommentarer Livshistorier indre balance fremtidshåb livserfaring

0Man kan blive helt fri af jalouxi
Jeg var panisk angst for at blive forladt. Af både kvinder og mæn... [...]
Livshistorier · indre balance, fremtidshåb, livserfaring
5 timer, 28 minutter siden
0Mit liv i det nye Jerusalem
Mit Nørrebro er mit hjem i det nye Jerusalem. Den store konges by... [...]
Blandede tekster · perfekt, forvandling, lys
5 dage siden
2De gaver Gud har givet mig
Når jeg ser mit livs inventarfortegnelse, bliver jeg klar over, a... [...]
Livshistorier · håb, livets vej, overnaturligt
22 dage siden
2Ensomhed og kedsomhed
Jeg kedede mig, og det gjorde det ikke bedre, at vejret var gråt ... [...]
Blandede tekster · dybe tanker, ensomhed, forvandling
26 dage siden
2Der findes ikke dårligt vejr
Jeg vågnede op i morges · til et helt nyt syn · Det smukkeste efterår... [...]
Digte · opdagelsesrejsende, eftertanke, tanke
1 måned siden

Puls: 36,6

Publiceret: 14
Afgivet: 18
Modtaget: 35
Christina Harritz (f. 1975)
Jeg var panisk angst for at blive forladt. Af både kvinder og mænd. Mit hjerte blev splintret i tusind stykker hver gang, nogen forlod mig.

Det var fordi, jeg havde forladt mig selv. Jeg havde lært at blive ydrestyret og være afhængig af andre.

Friheden ligger i at være i sit eget indre, og bebo sit eget hus.
   Jeg har ikke svaret på hvordan, man gør det uden Guds ånd.
   Jesus sagde:
   'Hvor Herrens ånd er, er der frihed.

Der står i bibelen, at man skal fødes på ny. Ved at lade sig døbe, vil man modtage Helligånden.
   Det lyder som et mærkeligt og ligegyldigt ritual, som jeg stadig ikke forstår, men det virkede. Jeg blev fyldt op indvendigt. Til en følelse af helhed. Min skingrende, indre tomhed forsvandt. Det var som en åndelig udsultethed, jeg oplevede i min jalouxi.
   Med troen kom åndens fylde.

Det var ikke mig, der valgte mig selv til. Jeg blev valgt. Livet lærte mig at vælge mig selv til først. Jeg er den vigtigste i mit liv. Jeg er pine død nød til at vælge mig selv til først. Ingen andre skal have hovedrollen i mit liv. Ingen andre skal være så vigtige.

Jeg lærte at sætte andre i dets rette perspektiv. Andre mennesker skal være sekundære. Det er en gave, hvis de vælger mig til, men hvis de ikke gør, så lever jeg lige så fint uden. Altid er jeg sammen med Gud, som en ven og far, der aldrig forlader mig. Derfor er det meget sjældent, jeg føler mig rigtig alene. Hvis jeg gør, skyldes det ofte, at det er mig, der har forladt Gud, og ikke omvendt.

Andre mennesker er ikke længere så vigtige for mig længere. Der er ingen, der skal fylde mig op og gøre mig glad eller stille mit tomrum og længsel.

Nu kan jeg frit nyde andre mennesker fra mig og min banehalvdel, når bare jeg sørger for at passe min egen have. Da kan jeg møde andre fra et andet perspektiv.

Fra at den anden skal give mig noget, er det blevet til et; 'Hvad kan jeg selv bidrage med?'

Skriv kommentar

Teksten er publiceret i dag kl. 11:25 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 354 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.