I dag har jeg en Amarantho Tanke på


7 dage siden 0 kommentarer Digte

1Et beskedent bord til os to
Vi sprang ikke havet i luften, sang ikke sange, maskerne var pakk... [...]
Digte · nostalgi, lykkelig, følelse
1 dag, 20 timer siden
0Rejsen del 2+3+4
REJS 2 · Montalbano jeg er. Det er blevet et kendt fænomen, tilføje... [...]
Digte · følelser, ordleg, overraskelse
4 dage siden
0Rejsen del 1
REJS 1 · Fem Terre, efter 5 år. Mange, jeg vil sige for mange. · Op k... [...]
Digte · vandring, kærlighed, lykke
5 dage siden
2Et Sidste Farvel
Jeg sidder på lokum og skider · forstår ikke rigtigt jeg gider · Sidd... [...]
Rim og vers · livets gang, tvivl, rejse
7 dage siden

Puls: 58,2

Publiceret: 5
Afgivet: 23
Modtaget: 3
Henning Andresen (f. 1954)
Jeg har ikke badedragt det er bikini

Og jeg er et barn uden ord, lyder som overraskede stemmer, kun havet og solens varme på min hud. Drømme eller illusioner, noget fanger mig, og jeg bliver ved med at tænke.
Jeg føler, at jeg er et punkt i kanten af et kontinent, jeg føler, at det ikke er noget, det enorme Atlanterhav foran.
Og i dette føler jeg noget stort, som jeg ikke kan forstå, som jeg ikke kan indadse, som jeg ville forklare, hvis du forstod mig og det uendelige hav.
Men varmen omslutter mig jeg føler mig svimmel og jeg lægger mig til at sove, og jeg er alene fra solen, som af fremtidige hænder, jeg er den eneste tilbage med havet og en bitter tanke.
Og jeg forstår, at den virkelige tvetydighed er det liv, jeg lever, det noget, jeg kalder at være en mand, og så og så, at den vane, der vil dræbe mig, ikke er at ryge eller drikke, men noget, jeg bærer indeni, nemlig at leve.

Amen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/09-2024 18:32 af Henning Andresen (HenningA) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 173 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.