Et beskedent bord til os to


2 dage, 11 timer siden 1 kommentar Digte nostalgi lykkelig følelse

1Et beskedent bord til os to
Vi sprang ikke havet i luften, sang ikke sange, maskerne var pakk... [...]
Digte · nostalgi, lykkelig, følelse
2 dage, 11 timer siden
0Rejsen del 2+3+4
REJS 2 · Montalbano jeg er. Det er blevet et kendt fænomen, tilføje... [...]
Digte · følelser, ordleg, overraskelse
4 dage siden
0Rejsen del 1
REJS 1 · Fem Terre, efter 5 år. Mange, jeg vil sige for mange. · Op k... [...]
Digte · vandring, kærlighed, lykke
5 dage siden
2Et Sidste Farvel
Jeg sidder på lokum og skider · forstår ikke rigtigt jeg gider · Sidd... [...]
Rim og vers · livets gang, tvivl, rejse
7 dage siden

Puls: 57,3

Publiceret: 5
Afgivet: 23
Modtaget: 3
Henning Andresen (f. 1954)
Vi sprang ikke havet i luften, sang ikke sange, maskerne var pakket ud, Kanapinis tog lang tid på Lañinis. Tak til fruen for en vidunderlig aften.
Stint har brug for et kram lige nu. Blodhunde blev dyre i Norfa, men stadig velsmagende. Mangler mælk og halm til ægte mustamakkara, men stadig meget velsmagende. Jeg barberede kartoflerne, sagde robotten, pandekagerne har sikkert bagt sig selv. Jeg har også lavet nogle slikkepinde, dog ikke af min pung. Helt ærligt, jeg ved ikke, hvordan pandekager blev til. Jeg har ikke knækket køkkenet hele eftermiddagen. Og resultatet var fantastisk.
Tømreren er over tyve år gammel. Hør i linned. Dækker bord hvert år i forskellige ferier. Modtaget med posten ud af ingen steder. Jeg håber, at donoren af dug dukker op på en eller anden magisk måde, og vi i det mindste kan købe kaffe. Lige ud af seda.
Gips. Dette er det mest ægte, tog lige benet af sidste år. De ville ikke give Karoliniskes i ambulatoriet endnu. Faktisk kan hun lide afstøbninger siden barndommen. De mest brækkede knogler på én tid var for 11 år siden nær Aukštadvaris.
Han købte sig selv, købte en anden cykel et sted i Amerika og trampede igen over skræmmende afstande. Nogle gange endda halvandet hundrede kilo om dagen.
Det var det, jeg prøvede at sige. De syv uger vil gå, og æggene vil skinne på dugen.
... Kom ud af haven!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/09-2024 06:41 af Henning Andresen (HenningA) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 233 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.