Man kan læse på YouTube om Ron Wayetts fund af Arket fra Moses tid i haven Gethsemane. Det blev fundet på en vej, hvor folk blev korsfæstet i Rømer tiden.
Man antager, at Jesus kunne være korsfæstet på det sted hvor Arket var begravet nedenunder. Jordskælvet har højst sandsynlig medvirket til, at hans blod kunne, på en eller anden måde, nå ned til Arket, eller det blev bragt på en anden måde, måske af Jesus selv efter hans opstandelse.
Ron Wayett fik taget en blodprøve fra Arket og fik det analyseret i et laboratorium i Jerusalem. Resultatet viser, at blodet stadigvæk er levende og har kromosomer fra moren men igen fra faren.
Dette er også publiceret på YouTube.
I Israel har man muret Arket inde, der hvor det blev fundet med en stor cement mur foran og dermed forhindret publik adgang. Måske det bliver taget frem, når det tredje tempel er blevet bygget, som det er beskrevet i biblen.
Personlig tror jeg, historien er rigtigt. Gud er ikke et menneske og han kan ikke dø.
Derfor og i det tilfælde befinder Jesus blod sig stadigvæk på Arket for os alle til syndernes forladelse. Derfor kunne han, nu og dengang, frelse menneske slægten tilbage til paradis, som det var ment til at være fra begyndelsen.