Spyttet hang på muren bag min mor. Jeg stirrede fascineret, mens det drev ned som en stor saftig klat. Jeg forstod ikke, hvad den betød. Jeg syntes bare Jens var sej, når han kunne spytte næsten lige så langt som lamaen i Zoologisk Have. Det var fantastisk.
Mors kæreste var stor som et hus, en muskuløs mand med flotte tatoveringer. Han havde en eventyrdrage på ryggen. Når han spændte musklerne bevægede dragen sig. Jeg fik lov at røre ved den, den sommer på stranden. Der gik gys igennem mig, da den flyttede sin skællede krop, og de røde øjne slog lyn.
Jens og mor grinede fjollet. De grinede i det hele taget meget den dag. De tog mig med i vandet, og Jens smed mig rundt i bølgerne, indtil jeg tudede. Så grinede de igen. I bilen hjem faldt jeg i søvn. Jeg vågnede først, da mor puttede mig i min seng.
"Nu skal du sove min tøs", hviskede hun. Hun så glad ud, øjnene tindrede. Jeg lod mig villigt pakke i dynen, jeg var faktisk træt. Næste morgen var Jens der stadig. Han tog mig på ryggen og kravlede gennem hele stuen som hest. Jeg sad højt til vejrs, og klamrede mig fast, mens mor klappede og hvinede. Jens var vild, jeg var vild med Jens. Så da mor sagde, han ikke kom mere, blev jeg ked af det.
Jens legede med mig, Jens tog mig på ture i parken, Jens holdt på cyklen, så jeg næsten cyklede. Jens var der.
Mor fandt en ny kæreste, Peter. Men Peter snakkede ikke til mig, istedet så han surt på mig, mens han slog armene om mor og kyssede hende.
Når de startede med at kysse, gik jeg ind på mit værelse. Jeg trak kassen med klodser frem, og kylede dem ud over hele gulvet med et stort brag. Jeg byggede altid en borg med et højt tårn, mens jeg tænkte på dragen med de røde øjne.
Drager befrir prinsesser ikke?