Lærer Sødring Kristiansen var min klasselærer i ottende -niende klasse , han var en meget engageret lærer , dansklærer og orienterings lærer , og en ivrig botaniker , men alligevel en hoven skiderik .
Det havde ringet ind og luften i klasselokalet var nogenlunde neutraliseret efter spise- pausen , duften efter ost , leverpostej og agurk var næsten væk .
Vi skulle have dansk med Sødring , to timer , og han havde planer om at vi skulle skrive fristil . Han skrev emnet op på tavlen : BESKRIV HVAD DER SKER I GRØFTEN EN FORÅRSDAG .
Hold da helt kæft et lorte-emne , troede han lige , at alt hvad han havde doceret time efter time bare hang i hukommelsen klar til nedskrivning . Det gjorde det måske hos nogle af pigerne , men alle drengene sad og lignede et stort spørgsmålstegn .
Jeg måtte heller se at komme i gang , han havde ikke præciseret hvem deltagerene i grøften skulle være , så jeg beskrev et par som havde taget ophold i grøften ,på et medbragt tæppe , de havde også en mad-kurv med. Da de havde spist lå de og nippede til et glas vin og nød en cigaret.
Musikken fra transistoren var middags koncert med bror Kalles kapel , virkelig afslappende og søvndyssende.
Nu var jeg ved at løbe tør for ideer ,og jeg syntes ikke jeg ville plage parret med myrer ,biller , myg og alt sådan noget , og jeg kunne jo ikke bare lade dem falde i søvn , så jeg lod dem begynde at kæle lidt på hinanden .de havde det så rart , det blev lidt mere intenst , men her hørte mine erfaringer op , og jeg måtte gisne om, at det kunne ende med en forøgelse at befolkningstilvæksten .
Der mærkede jeg et greb om mit øre , kikkede forskrækket op på angriberen , og det var Sødring , han havde gået op og ned mellem rækkerne og læst over skuldrene på eleverne for at se hvad de skrev om , og da han havde læst hvad jeg havde skrevet ,.så var det at han tog fat i mit øre og vrissede :" det der! kan du lige prøve på at aflevere, sådan noget svineri" .
Jeg følte min ytringsfrihed i den grad krænket , men det skal lige siges, at det var i 1965 og jeg tror ikke pornoen var frigivet endnu . Hvad der skete , efter den røffel , det kan jeg ikke huske, men det tog brodden af min skrive lyst .