Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lotus Gustafsson (f. 1976)
En af mine store pasioner i livet er “den gode historie”. Hvad er den gode historie? Det er alle de historier, og de er mange, som kan gribe, forføre, henføre og opsluge mig. De kan være udtrykt via film, tv, sang, dans, skuespil, fortællekunst, maleri ...
Jeg har hele min barndom skrevet historier, sange og digte. Som barn læste jeg ofte en bog om dagen, og biblioteket var et af mine absolut ynglingsteder i verden. Min bedstemor var også helt fantastisk til at lave eventyr, som jeg var en del af.
Da jeg var 17 år, blev jeg så grebet af at udtrykke mig gennem kroppen via dans, bevægelse og fysisk teater, at jeg følte, at de verbale ord ikke længere rakte - jeg gik ind i verden af kropssprog og rejste ud i verden for at studere dans, performance og bevægelse. Jeg endte med en masse krops og kunsterfaringer fra andre kulturer og med en BA i psykomotorik og afspænding.
For 5 år siden fik jeg et tilbagefald i min kroniske sygdom lavt stofskifte, og jeg måtte stoppe helt med danse og bevæge mig, som jeg havde gjort før. Men behovet for at udtrykke mig forsvandt ikke. Så begyndte ordene at komme tilbage igen og give mening. Jeg har altid haft et behov for at udtrykke mig, men også at dele. Denne side er en måde, hvorpå jeg ønsker at dele nogle af de tekster, der udspringer af mit liv. Det er aldrig til at vide, hvornår eller hvor mange, der dukker op. Tak fordi, at du vil følge mig. Tak, fordi jeg må dele med dig. Tak, for din tid.