Trin 1
"Min storebror er forelsket i dig," løj Manya i sekunderne op til, at hun kyssede hende første gang. Hun brugte Alondras ubehag ved tanken om Nikolais interesse til at ynde sig endnu et skridt nærmere. Forbi alle den anden piges indøvede parader.
Alondra tænkte på sin toreadorkappe, sin lille pose teaterblod med hvilken hun nedlagde tyre, derefter tænkte hun ikke mere. Med tungen kæmpede Manya nemlig imod.
"Hvorfor er det så dig, der kysser mig," spurgte Alondra, da de begge var stakåndede og fugtige om munden.
Manya grinede. "Jeg prøvesmager selvfølgeligt."
De kaldte sig aldrig kærester, de var det bare.
Trin 2
Manyas løgn vendte tilbage, ligesom tyrene i arenaen. Ikke engang da det blev helt åbenlyst, hvem det faktisk var, som var forelsket i Alondra, blot halvandet kys senere, gav Manya slip. Til den bitre ende jokede hun om sin storebrors lille forgabelse. Samme dag de gik fra hinanden, Alondra og hende, kørte Nikolai forbi den støvede fortovskant, de var endt ved i deres målløse dryssen rundt, hjørnet hvor de stod og hang, uvillige til rigtigt at skilles, i sin fede øse med en blond, russisk modeltype på passagersædet. Og Manya havde leet, "han er vist endeligt kommet over dig, Alondra."