Skaf mig udsynets mark i indsnævret ramme.
Dagens pollental og ingeniørens bropiller.
Lille Storebælt ved havnefronten,
svaner i Søernes myldretid,
taxaholdepladser på Rådhuspladsen,
fodgængere under neonlyset i Politikens nyheder.
Byen hamrer hæmningsløst over brosten og gennem centralnervesystemer.
Metroen kører regelmæssigt,Christianias små huse lystrer ikke.
De vilde hunde bider sig fast i cykelanhængeren.
Christiansborgs kassematter er langt nede,turen på kanalen må aflyses.
Mit hjerte bløder for Nyboders gule strejf af fordums historiefortælling.
Udviklingsbarometret er på kogepunktet,stilladser og kraner løfter kroppene,
og solen hænger højt over tagene.
Høje pulsslag, metropol nætters evigt roterende lykkehjul.
Mastodonternes legeland, tætpakket klaustrofobi støbt i beton.
Kulturkanters sammenstød,barrierer,eksplosive blomster og ildspåsættelser.
Frihed og fred i mindelunden.
Vansiret vugge,børn af i dags
dialog.
.
.
Forfatterbemærkninger
En ny version af mit digt En stad et sted. Jeg er lidt i tvivl om sidste del med de høje pulsslag og dialogen skal med, hvad synes du som læser? ,
E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.
EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.