Kan man ha gang i flere historier på engang?
Han lå musestille, de var alle skrækslagne, hun rystede som et espeløv, tankerne står aldrig stille! Alle notesbøgerne er i spil. Ynglings blyanterne er spidset og matcher farverne på de forskellige bøger. Turkis til sommerhistorierne, rød ved juletid, sort til triste tanker og så ikke at forglemme den multifarvede til alle de ustruktureret tanker og historier, hvor mon du er!
Lige her på første klasse, i fuldt firspring over de sjællandske sletter. Morgendisen ligger florlet over markerne, ingen sol i denne bog. Over broen ind imellem de blodrøde optegnelser, ligger havgusen tungt. Et par søvnige måger forsøger desperat, at nå vandet med lette vingesus, var det et lig? Nej det var en bøje.
Hm Fyns land måske her ville den blå bog være passende, rolig, sindig ej syndig, som alle de majestætiske vindmøller, der vejer over det grågrønne landskab, hvor var jeg nu, blå, rød, turkis eller multifarvede?.
Hej stop! Der var Bambi, marken emmer, der var LIV. Lortebrune togvogne glider langsomt forbi ved Vejle, graffiti er åbenbart ikke kun for Københavnere. Hva søren pludselig er pennen lilla, hjælp ingen lilla notes bog, den historie må vente, synd, bare ærgerligt sunny boy, stedet var ellers Horsens.
Plejeforstanderen stod fastfrosset i dør åbningen, hele opholdstuen var fyldt med "onsdags tøserne" de sad der i deres storblomstrede kitler, alle nypermanentet med et lilla skær. Nogle i kørestole, andre i den bløde hjørnesofa, med plastic betræk til de utætte. Der var en ram lugt af død i lokalet "bare ærgerligt sunny boy ingen lilla-notesbog, den historie må ligge til København.
Et smut forbi Tigerbutikken, mange historier, mange bøger, kaos, rod, lykke, sommerfugle, TANKESPIND og så på en mandag.