Blandt alle disse halvnøgne fruentimmere. Blandt fantastiske mennesker uden fremtid. Blandt slagsbrødre. Stødbrækkende stamgæster og hvad sådan et normalt værtshus besøg ellers indebærer. Står her ved pool bordet med cigar, sjus og glæde tatoveret i ansigtet. Sømandens løgnagtige verdenshistorier bringer glæde blandt publikum. Disse smukke mennesker, der lykkeligt drikker deres undergang i hus.
Skåler, råber og knepper natten ihjel.
I morgen vil de vågne forskellige steder. I grøften, hos konen eller hos et morgen grimt kvindemennesker, uanset hvor de ender vil de blive ramt af post-party depressionen og de vil bande af alt og alle, når selvmedlidenheden topper ved dagens første forbandede bajer.
Men denne rutine vil først være aktuel om nogle timer. Så festen fortsætter med velkendt whisky latter og blottede nikotin gule tænder og galskaben og frygten for i morgen, får festen til at nå sit klimaks.
Disse grimme mennesker er så smukke i deres berusede lykke. Man ved deres liv er som hevet ud af helvede, men deres livshistorie de normalt prøver at glemme sværmer rundt i den blå røg. De vil fremkalde latter og gråd, men de får dem får fortalt og folk vil lytte og klappe hinanden på skulderen og sige - Det går sgu nok alt sammen. og de vil være forstående for de har selv været det hele igennem og har det hårdt.
Tiden er ved at rinde ud og konerne venter med kagerullerne. De smukke mennesker krammer, skåler og kysser farvel. Følelserne er ægte nok for hvem ved om man ser hinanden igen. Jeg beder til at vi gør, for i er de mest oprigtige som findes.
I miserable smukke mennesker.