For nogen tid siden kom mig denne tekst i hænde:
"Det er virkelig en samling vellykkede noveller, du har skrevet. Det er nogle kvikke og ofte meget filosofiske tekster, som bliver siddende i læserens bevidsthed længe efter. Teksterne er også meget tæt skrevet, således at de rummer flere lag, som den gode litteratur jo gerne skal gøre. Trods teksternes intellektuelle tilsnit så bliver de aldrig kedelige eller fortænkte, for du er en stærk fortæller, der kan fylde den ikke uvanskelige novellegenre ud. Med det mener jeg, at dine historier er fængslende og uhyre velfortalte, så blot det at læse dem overfladisk er en nydelse. Det beror ikke alene på din evne til at tegne gode karakterer og skabe overbevisende miljøer, men nok så meget på dit elegante og meget sikre sprog. Du nævner en Blicher-inspiration i forbindelse med en af novellerne, og det kan være rigtig nok, men ellers vil jeg sige, at dine tekster er temmelig udanske - og det skal opfattes som en ros. Den forfinede stil i både sprog og fortælling ligger tættere på den europæiske novelletradition, og i en del tilfælde peger den tilbage til den ældre del af denne. Skulle man alligevel nævne en dansk forgænger, så måtte det være den udanske Blixen. Kort sagt er der altså tale om en vellykket samling, som vil henvende sig til den mere litterært dannede læserskare, men menigmand kan også godt være med. Dog kan man sige, at noveller ofte henvender sig til de litteraturinteresserede, da genren stadig ikke har vundet bred folkelig yndest her i landet. Forlaget vil altså med glæde indgå et samarbejde om at få manuskriptet udgivet."
Disse ord var skrevet af redaktør Jens Eichler Lorenzen fra Mellemgaards forlag, og bringes her med hans tilladelse.
Ordene er nok det mest positive jeg har set om mine skriverier, og jeg kunne ikke dy mig for at bringe dem her, hvor man godt må reklamere for sig selv.
Bogen hedder "Spejlet" og udkommer 17 april. Den kan fås som papir eller e-bog.
Mange på Fyldepennen er stødt på mine noveller før. Titelnovellen "Spejlet" er den første novelle jeg har skrevet. Jeg skrev den kun fordi jeg gik i utålmodig venten på bedømmelse af noget andet tekst som jeg havde givet til en bekendt. Havde hun afleveret teksten hurtigt, var jeg måske ikke blevet novelleforfatter?