At man kender bogstavkombinationen for et ord på samme måde som man kan genkende til billede af en bi ud fra et andet billede af en bi. Man behøver jo egenligt ikke vide særlige meget om bier for at kunne genkende dem.
Jeg kan godt se din pointe, men det at kende en bogstavkombination er vil lidt ligesom at kunne en remse uden at kende dens betydning. Eller som når børn synger med på engelske sange uden af kunne engelsk, de kan genkende lydene, men aner ikke hvad de synger.
Nu er jeg ikke selv ordblind, så jeg ved ikke helt hvordan det fungerer, men kender et par stykker, der har prøvet at forklare mig hvordan det fungerer. Siden man som ordblind ser bogstaver på en anden måde en gennemsnittet, er der nogle der husker stavemåder via billeder snarer end den egenlige stavemåde. Folk, der så er analfalbeter må vil så med nok øvelse kunne google på samme måde. Altså ved at kende bogstavkombinationen, men uden at vide hvorfor den er som den er, må det kunne lade sig gøre at google noget man ikke kan stave, men genkende.
Mvh.
Dani